Senuosius Vilniaus miegamuosius rajonus gaivins nauja takų infrastruktūra, kuri jų kasdienybę padarys patogesnę ir jaukesnę. Struktūrinių pokyčių paketą kartu su programa „Miestas+“ ruošia Vilniaus miesto savivaldybė. Pradedamai nuo 5–7 projektų realizavimo, vietas parenkant pagal didžiausią gyventojų motyvaciją ir įsitraukimą.
„Nedidelė intervencija į susisiekimo jungčių infrastruktūrą gali sukurti geresnę gyvenimo tokiuose daugiabučių rajonuose kokybę, pakeisti jų įvaizdį ir, beje, – pakelti jų vertę“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Anot mero, savivaldybės projektas skirtas sovietinio planavimo kvartalams, kur gatvės – tik privažiavimui prie namo automobiliu, bet ne keliaujantiems pėsčiomis. Pėstiesiems tokiose teritorijose nėra patogių takų, o ką jau kalbėti apie takų tinklą.
„Trumpiausias kelias nuo namų iki viešojo transporto stotelės ar parduotuvės turi būti ir patogiausias, – komentavo R. Šimašius. – Kiemo reikia ne tik automobiliams, bet ir bendruomeninėms veikloms, pirmiausia – saugiems vaikų užsiėmimams. Miestas kuria sprendimus teritorijoms, kur nuo seno buvo gausu bendrų skalbinių džiovyklų, bet nebuvo tikrų, kaimyniškoms veikloms buriančių ir saugių kiemų. Įprastai šiuose kiemuose daug konfliktų dėl netinkamo parkavimo bei neaiškių privačios ir viešos erdvės ribų.“
Miesto planuotojai jau kelios savaitės susitikinėja su skirtingose miesto dalyse, skirtingos tipologijos kvartaluose, bet tankiai gyvenančiais miestiečiais – lankosi ten, kur infrastruktūros pagerinimas sukurtų naudą kuo didesniam skaičiui žmonių. Viešose konsultacijose, tarpininkaujant seniūnams ir seniūnaičiams, gyventojai kviečiami įvertinti pirminius projektuotojų pasiūlymus ir išsakyti savo lūkesčius.
„Asfaltuotas takas vietoj išminto purvyno, plotis, pakankamas, kad nereikėtų spraustis pro automobilius, gatvės šviestuvas vietoj telefono žibintuvėlio, želdiniai kaip kiemo teritoriją žymintis atitvaras“, – planuojamus pokyčius aiškino vyriausiasis miesto inžinierius Antonas Nikitinas. Įrengiant naujus takus bus rūpinamasi ne tik saugesniais ir patogesniais judėjimui sprendiniais (pėsčiųjų ir dviračių takai bus arba atskiri, arba bendri), bet ir nesumažinti parkavimo vietų, o kur manoma – ir padidinti.
Priklausomai nuo viešųjų konsultacijų su bendruomenėmis sėkmės, šiemet tikimasi realizuoti nuo penkių iki septynių projektų. Po jau įvykusių susitikimų, pirmasis pakoreguotas projektas Pašilaičiuose rugpjūčio pradžioje pradėtas realizuoti, rugsėjį darbai suplanuoti Vilkpėdėje ir Žirmūnuose.
Kvartalinių takų atnaujinimo projektai taip pat planuojami Antakalnyje, Naujojoje Vilnioje ir Fabijoniškėse.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt