Automobiliai

Viskas, ką jums reikia žinoti apie automobilio akumuliatorius

0

Kiekvienam automobiliui yra būtinas akumuliatorius. Jis energiją tiekia ne tik starteriui užvedant variklį, bet ir dešimtims valdymo blokų, visiems elektros prietaisams ir davikliams. Šiuolaikinio automobilio struktūra yra labai sudėtinga – pakanka vieno sustreikavusio daviklio, kad prietaisų skydelyje įsižiebtų klaidos pranešimas. Taigi, akumuliatoriaus būklė yra labai svarbi. O ar kada pagalvojote, ką turėtų eilinis vairuotojas žinoti apie automobilio akumuliatorių?

Svarbiausios specifikacijos

Nors akumuliatorių išvaizda gali nesiskirti, jų specifikacijos ir netgi struktūra gali būti kitokia. Eiliniam vartotojui nebūtina gilintis į visas specifikacijas ir gamintojo suteikiamus duomenis. Tačiau, sugebėdami atpažinti keletą parametrų visada žinosite ką perkate ir ar tai tiks jūsų automobiliui.

Paleidimo srovė (A)

Dar dažnai vadinama startine srove, paleidimo srovė nusako, kaip efektyviai akumuliatorius gali sukti starterį. Ji matuojama amperais ir visada yra nurodyta perkant naują akumuliatorių. Pavyzdžiui, 800A paleidimo srovė reiškia, kad akumuliatorius gali 30 sekundžių tiekti 800 amperų srovę.

Mažiems benzininiams varikliams didelė startinė srovė nėra būtina, o didžiausia srovė reikalinga dideliems, galingiems dyzeliniams varikliams, ypatingai žiemos metu.

Talpa (Ah)

Akumuliatoriaus talpa yra matuojama ampervalandėmis (Ah). Nors akumuliatoriaus galia dažnai yra matuojama būtent pagal šį parametrą, iš tiesų jis yra ganėtinai „suktas“. Įprastai jis nurodo, kokią srovę akumuliatorius gali tiekti 20 valandų 26°C temperatūroje, įtampai nenukrentant žemiau 10,5 V. Teoriškai, 110Ah akumuliatorius gali tiekti 110 amperų srovę 20 valandų.

Vis dėlto, tokie skaičiai dažniausiai yra tik teorijoje, kadangi tikriems rezultatams įtakos turi ir akumuliatoriaus amžius, jungčių būklė, klimatas ir t.t. Taigi, pakanka tai atsiminti kaip akumuliatoriaus talpą – didesnis skaičius reiškia didesnę talpą.

Matmenys

Dažniausiai didesni akumuliatoriai turi didesnę talpą, todėl kiekvienam automobiliui turi būti parinktos tinkamos specifikacijos. Pavyzdžiui, 74Ah akumuliatoriai įprastai būna 6-7  cm trumpesni už 100Ah talpos akumuliatorius. Vairuotojai dažnai nepagalvoja apie matmenis pirkimo metu, tačiau tai yra vienas svarbiausių aspektų.

Įsigiję per didelį akumuliatorių jo net neįtalpinsite. Tuo tarpu, per mažo akumuliatoriaus nepavyks tinkamai pritvirtinti, todėl jį galite sugadinti.

Ar šios specifikacijos reikalingos perkant akumuliatorių?

Visos anksčiau išvardintos specifikacijos yra labai svarbios perkant naują akumuliatorių, bet tai nereiškia, kad reikalingus duomenis išsiaiškinti turite patys. Gamintojas yra nustatęs, kokie akumuliatoriai yra optimaliausi jūsų automobiliui, todėl būtinai patikrinkite vartotojo vadove nurodytą informaciją.

Akumuliatorių tipai

Pirkdami naują akumuliatorių pastebėsite, kad galite rinktis iš kelių akumuliatorių tipų. Nors visi jie gali atlikti pagrindines funkcijas, į tipą reikėtų atsižvelgti pagal vairuojamo automobilio rūšį ir jūsų poreikius:

  • Rūgštiniai. Šie akumuliatoriai dar yra žinomi kaip klasikiniai arba tradiciniai. Jie yra užpildyti specialia rūgštimi ir gali būti aptarnaujami arba neaptarnaujami. Jie gana atsparūs gilioms iškrovoms.
  • Geliniai. Šio tipo akumuliatoriai turi gelinio pavidalo užpildą. Jie yra atsparesni vibracijoms ir yra ilgaamžiškesni.
  • AGM. Akumuliatoriaus viduje yra rūgštį sugeriantis stiklo pluoštas. Ypač atsparūs smūgiams, ilgaamžiai ir puikiai tinka automobiliams su „start-stop“ sistemomis.

Gamintojas dažniausiai yra nurodęs tiek rekomenduojamą akumuliatorių tipą, tiek visas specifikacijas, todėl jums pasirinkimas yra žymiai palengvintas.

Kiek laiko tarnauja automobilio akumuliatorius?

Įprastai automobilio akumuliatorius tarnauja apie 5-6 metus, bet tikslus laikas labai priklauso nuo automobilio ir vairavimo įpročių. Akumuliatoriai greičiausiai sugadinami dėl gilių iškrovų, todėl rekomenduojama reguliariai patikrinti įkrovos lygį ir, jeigu reikia, pakrauti akumuliatorių. Retai naudojamą automobilį reikėtų užvesti bent kartą savaitėje, kad įsikrautų akumuliatorius. Galiausiai, akumuliatorius visada turi būti tinkamai pritvirtintas, o jungtys nuvalytos.

Išlyginti drabužiai – estetiškos išvaizdos garantas

Previous article

Kodėl apie išmaniuosius namus sklando tiek daug mitų?

Next article

Jums gali patikti

Automobiliai

Webasto remontas – tik su patyrusiais meistrais Daugeliui žmonių transporto priemonės yra būtinas kasdieninis daiktas. Ne tik dėl patogumo, tačiau ir dėl būtinybės. Kartais tik taip yra įmanoma atlikti įvairius darbus. Norisi, žinoma, kad mašina būtų ne tik funkcionali, tačiau ir kelionės su ja – pačios patogiausios. O komfortas neatsiejamas nuo tinkamo mikroklimato, kuriam kurti tinka Webasto. Webasto nėra lepus Daugelis tiki mitais, kuriuos perskaito internete, ir tai gali suprasti įrangos funkcionalumą ir galimybės. Štai Webasto dažnai minima kaip viena lepiausių įrangų, kurią reikia dažnai tvarkyti. Tikrai ne. Inovatyvūs gamintojai pasitelkia naujausias technologijas, kad klientams pasiūlytų geriausią kokybę už prieinamą kainą. Tiesa, tai nereiškia, kad gedimų niekada nebus. Jie yra neišvengiami. Visos įrangos genda. O kai reikia remonto – būtina ieškotų gerų specialistų. Teikia paslaugas legaliai Nepriklausomai nuo to, ar Jums reikalingos Webasto dalys, ar remonto darbai – svarbu rasti patyrusius meistrus, kurie teikia profesionalias paslaugas. Įvedus užklausą paieškos sistemoje – pamatysite labai plačią pasiūlą. Svarbiausia sąlyga yra rinktis tuos, kurie teikia paslaugas legaliai. Tai yra ne tik darbų kokybės garantija, tačiau ir ramybė, kad pasikartojus gedimui – per tam tikrą laiko tarpą jis bus sutvarkytas pakartotinai nemokamai. Dėl to reikia labai atidžiai skaityti garantines sutartis ir žinoti – kokios yra Jūsų teisės ir kada jomis galima pasinaudoti. Kai kurie renkasi meistriukus, kurie teikia paslaugas pigiau. Tai dažniausiai yra nelegaliai, garažiukuose dirbantys asmenys, kurie teigia, kad gali sutvarkyti bet kokius gedimus. Deja, dažniausiai ne tik kad nesutvarko, tačiau ir padaro dar daugiau. Ieškodami gerų meistrų tarsi „užsidedate“ garantiją, kad mašina bus sutvarkyta ilgam laiko tarpui. Pakaitinės dalys – tik sertifikuotos Kartais Vebasto remontui reikia pakaitinių dalių. Labai svarbu, kad būtų naudojamos tokios, kurios atitinka pačius aukščiausius standartus, kurios yra sertifikuotos. Vėlgi, visada yra prastai darbus atliekančių asmenų, kurie ne tik nežino kaip sutvarkyti tiksliai gedimus, tačiau ir remonto metu naudoja prastos kokybės dalis. Svarbu, kad pakaitinės dalys iki mažiausių smulkmenų tiktų tai sistemai, kuri yra naudojama. Netikslios, pigesnės arba gaminamos iš prastos kokybės medžiagų, deja, gali ne tik trikdyti tinkamą sistemos veikimą, tačiau taip pat ir daryti neigiamą Jūsų transporto priemonei. Jeigu radote servisą, kur Jums bus suteikti šildytuvo remonto darbai ir specialistai nurodo, kad bus reikalingos pakaitės dalys – reikia nebijoti domėtis, kokio gamintojo, kokios jos ir kiek kainuoja. Geras servisas visada pateikia labai detalias ataskaitas, kuriose matosi patys svarbiausi darbų atlikimo „komponentai“: nuo naudojamų dalių iki tiksliai suteiktų paslaugų. Kuo ataskaita yra išsamesnė – tuo visada geriau pasitikėti specialistais ir rekomenduoti juos kitiems.