Pati paslauga nemokama, o aikštelėmis naudotis gali visi ne jaunesni kaip 14-os metų ir Vilniečio kortelę turintys asmenys. Kortelę būtina užregistruoti „Susisiekimo paslaugos“ klientų savitarnos svetainėje: https://mano.vilniustransport.lt/lt (junkitės naudodami E. valdžios vartus) ir aktyvuoti naudojimosi multimodalinėmis aikštelėmis paslaugą.
Detalesnę naudojimosi instrukciją miestiečiai ras pačiose aikštelėse ir čia: https://bit.ly/3oaITfI
Šios aikštelės Antakalnyje startuos kaip pilotinis projektas. Ateityje jų įgyvendinimo vizija platesnė, bus kuriama ir daugiau sprendimų skirtingų judumo būdų kombinavimui. Pavyzdžiui, planuojama dviračių, paspirtukų dalinimosi ir kitų paslaugų integracija. Multimodalinės aikštelės jau numatytos Pilaitės pr., Nemenčinės pl., o jei idėja pasiteisins, bus svarstoma ir papildoma jų plėtra mieste. Be to, dviratininkų patogumui Vilniuje 2021-2022 m. didesnę gyventojų koncentraciją turinčiuose gyvenamuosiuose rajonuose planuojama įrengti 18 specialių saugyklų.
Kodėl multimodalinės aikštelės ?
Multimodalumas – transporto rūšių derinimas, kurį skatina įvairūs miestai, taip pat ir Vilnius. Pavyzdžiui, kai ėjimą derinate su viešuoju transportu arba kai dalį kelio pavažiuojate viešuoju, o toliau dalinimosi dviračiu, paspirtuku ar kiti variantai.
Abi multimodalinės aikštelės Antakalnyje yra šalia viešojo transporto stotelių, todėl iki jų patogu atvykti dviračiu ar paspirtuku, juos aikštelėje prirakinti ir laikinai palikti čia, o tuomet tęsti kelionę autobusu, troleibusu ar pėsčiomis. Šis principas veikia ir atvirkščiai – viešuoju transportu atvykę iki stotelės, kur yra aikštelės vieta, toliau kelionę galite tęsti, pavyzdžiui, anksčiau čia paliktu savo dviračiu, paspirtuku.
Tai vienas veiksmų didinti judėjimo mieste alternatyvų patrauklumą ir skatinti jų naudojimą. Pagal darnaus judumo planą Vilnius siekia tokio kelionių pasiskirstymo – kad iki 2030 m. po trečdalį keliavimo būdų sudarytų judėjimas pėsčiomis, viešuoju transportu, automobiliu, dar apie 7,5 proc. – dviračiais, o likusios kitaip.
Apie projektą ir finansavimą
Vilnius 2017-2021 m. dalyvavo Europos Sąjungos INTERREG Baltijos jūros regiono programos projekte „cities.multimodal“, kurio tikslas kurti darnų judumą mieste. Šį projektą Vilnius įgyvendino kartu su dar 7 šalių (Danijos, Estijos, Latvijos, Lenkijos, Suomijos, Švedijos ir Rusijos Pskovo miesto) institucijomis.
Multimodalinių aikštelių įrengimo Vilniuje vertė – 160 tūkst. eurų, iš kurių ES INTERREG Baltijos jūros regiono programos projektas „cities.multimodal“ finansavo 136 tūkst., o likusią sumą padengė Vilniaus savivaldybės administracija ir „Susisiekimo paslaugos“.
Į bendrą dviejų aikštelių įrengimo projekto kainą įeina saugyklų konstrukcijos ir architektūros projektavimo, visi reikalingi elektros įvedimo darbai, taip pat paviljono gaminimas pagal specialų užsakymą, o ne pramoninę gamybą, išmanių saugyklos užraktų programavimas, vaizdo stebėjimo kameros, pačių aikštelių įrengimas vietoje. Be to, ir visi vidaus įrengimo darbai – pavyzdžiui, apšvietimas, dviaukščių dviračių stovų gamyba ir montavimas, apipavidalinimo bei kiti darbai.
Multimodalinių aikštelių projektavimui ir įrengimui organizuotas tarptautinis viešųjų pirkimų konkursas. Jis buvo atviras visiems norintiems dalyvauti, laimėjusios įmonės siūlomas sprendimas atitiko visus ES projekto keliamus reikalavimus.
Taip pat skaitykite:
Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų
Sostinėje siekiant sudaryti lankstesnes sąlygas ir užtikrinti bendro naudojimo stovėjimo vietas miestiečiams, Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė pasiūlymui keisti vietų rezervavimo tvarką. Jos nebus rezervuojamos gatvėse, gatvių atkarpose ar aikštelėse, kur vietų yra 10 ar… ❯❯❯
2021-05-12
Vilniečiai grįžta į viešąjį transportą – autobusai važiuos dažniau, patogesni tvarkaraščiai mokykloms
Vilniuje palaipsniui atveriant vis daugiau miestiečių lankomų vietų, švietimo ir ugdymo įstaigų, atitinkamai pritaikomas viešojo transporto judėjimas – nuo gegužės 10 d. jis kursuos dažniau. Lyginant su srautais iki pirmojo karantino, kelionių viešuoju transportu… ❯❯❯
2021-05-07
Liepkalnio g.–Žirnių g.–Minsko pl. sankryžoje – svarbūs pokyčiai nuo savaitgalio
Grandiozinė Liepkalnio g.–Žirnių g.–Minsko pl. sankryžos rekonstrukcija pasiekė finišo tiesiąją. Jau savaitgalį, nuo gegužės 8-9 d. (priklauso nuo oro sąlygų), darbų vietoje bus pakeistas eismo organizavimas, po kurio eismas iš dalies bus leidžiamas naujuoju tuneliu ir viaduku…. ❯❯❯
2021-05-06
Motinos dienos proga šį penktadienį ir savaitgalį – dažnesni, talpesni autobusai
Artėjant Motinos dienai, šią savaitę sostinėje stebimi ryškiau išaugę artimųjų kapus lankančių viešojo transporto keleivių srautai. Saugioms kelionėms laikantis atstumų ir kitų karantino reikalavimų skelbiami papildomi 37, 63, 115 maršrutų pakeitimai. Jau šį penktadienį,… ❯❯❯
2021-04-30
Vilnius pradeda antrąjį kilpinio eismo organizavimo etapą
Vilnius toliau atlaisvina Senamiestį nuo automobilių ir eismo keliamo triukšmo bei taršos, taip darydamas jį dar patogesnį ir saugesnį pėstiesiems, dviratininkams. Praėjusių metų vasarą startavusi revoliucinė eismo pertvarka padėjo ne tik sumažinti tranzitu keliaujančių… ❯❯❯
2021-04-29
Keleivių patogumui Vilniuje – dar daugiau švieslenčių viešojo transporto stebėjimui realiu laiku
Sostinės viešojo transporto keleiviai stotelėse pastebės vis daugiau švieslenčių, kurios realiu laiku rodo autobusų ir troleibusų maršrutų judėjimo laikus. Naujausios įrengtos Pramogų arenos stotelėje Kalvarijų gatvėje (Santariškių kryptimi), Šv. Petro ir Povilo… ❯❯❯
2021-04-27