Nors eismo įvykiai gali įvykti bet kurioje vietoje, kur vyksta eismas ir juda transporto priemonės, draudikų statistika atskleidžia − pati avaringiausia sostinėje yra Ukmergės gatvė. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, praėjusiais metais šioje gatvėje buvo fiksuota 790 avarijų. Iš viso Vilniaus mieste pernai buvo registruota kone 18 tūkst. eismo įvykių, vidutiniškai po 49 per vieną dieną, rodo bendrovės duomenys.
Pavojingiausių gatvių penketukas
Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas, pažymi kad Ukmergės gatvė išlaiko avaringiausios gatvės sostinėje vardą – ji jau ne vienerius metus išlieka pavojingiausia eismo dalyviams dėl didelio čia įvykstančių avarijų skaičiaus. Taip pat nesikeičia ir kitos į sostinės penkių pačių pavojingiausių sąrašą patenkančios gatvės.
„Lietuvos draudimo“ duomenimis, didesnio atidumo vairuotojams reikėtų važiuojant ne tik Ukmergės gatve, bet ir Savanorių prospektu (587 eismo įvykiai) bei Geležinio vilko gatve (425 įvykiai). Avaringiausių sostinės gatvių penketuke už jų rikiuojasi taip pat intensyviu eismu išsiskiriančios Ozo ir Žirmūnų gatvės, atitinkamai, 423 ir 380 avarijų per metus.
„Aukštą avaringumą Ukmergės ir kitose gatvėse lemia ne vienas veiksnys. Pavyzdžiui, Geležinio vilko g. leidžiamas didesnis greitis, todėl vairuotojai ne visada tinkamai įvertina stabdymo kelią bei atstumus manevruojant. Tuo metu Savanorių pr. ir Ukmergės g. išsiskiria intensyviu automobilių srautu, jose nemažai išvažiavimų iš šalutinių gatvių, kurie didina susidūrimų riziką. Svarbus ir viešojo transporto eismas – spūsčių metu vairuotojai neretai bando aplenkti autobusus ar troleibusus, neįvertina jų gabaritų ir manevravimo ypatybių“, – pažymi Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas.
Eksperto teigimu, tokiose intensyvaus eismo zonose avarijų riziką dažniausiai lemia ne tik eismo sąlygos, bet ir vairuotojų dėmesingumas, gebėjimas susitelkti į kelią bei vairavimo kultūra.
Kaip pastebi G. Petrikas, vidutinė avarijos metu Vilniuje patirtos žalos suma pernai siekė 1,4 tūkst. eurų. Bendra registruotų avarijų Vilniaus gatvėse žalų suma bendrovėje praėjusiais metais viršijo 23 mln. eurų.
Avaringiausi mėnesiai − kada rizika didžiausia
Nors neretai vyrauja įsitikinimas, kad didžiausias avaringumas turėtų būti fiksuojamas esant blogam orui, prastam matomumui ir slidžiai kelio dangai, „Lietuvos draudimo“ statistika atskleidžia, jog avarijų skaičius išauga ne tik šaltojo sezono mėnesiais (sausį bei kovą), bet ir atšilus orams – gegužę, kai vairuotojai tampa mažiau atsargūs, dažniau viršija greitį.
„Pasibaigus slidžiam ir tamsiam žiemos sezonui, vairuotojai susiduria su kitais iššūkiais. Po žiemos dažnai suprastėja kelių būklė – atsiveria duobės ir dangos įtrūkimai, o rytais susiformuojantis plikledis vairuotojams irgi tampa nemalonia staigmena. Be to, šylančios dienos skatina atsipalaidavimą kelyje – vairuotojai dažniau viršija greitį, mažiau dėmesio skiria aplinkai, o tai didina eismo įvykių tikimybę“, – pažymi G. Petrikas.
Ekspertas pažymi, kad pavasarėjant vairuotojus trikdo ir akinanti saulės šviesa, kurios žiemą nebuvo matyti, taip pat reikia iš naujo priprasti prie eisme atsirandančių dviratininkų, motociklininkų bei paspirtukų vairuotojų.
Vis dėlto, net ir budrūs vairuotojai ne visada gali išvengti netikėtų situacijų kelyje. Eismo įvykius kartais lemia ne tik vairavimo klaidos ar sudėtingos eismo sąlygos, bet ir gamtos stichijos.
Pavyzdžiui, viena didžiausių žalų Vilniaus gatvėse fiksuota praėjusių metų liepos pabaigoje, kai siaučiant stipriam vėjui ant Tauro gatve važiavusio automobilio užvirto medis. Šio įvykio padariniai siekė 53 tūkst. eurų.
Kokios automobilių markės į avarijas pakliūva dažniausiai
Bendrovės duomenys rodo, kad dažniausiai avarijose sostinės gatvėse nukenčia „Toyota“, „Volkswagen“ ir „BMW“ markių automobiliai. Pasak eksperto, tai lemia jų gausa šalies keliuose.
„Faktas, kad dažniausiai į avarijas patenka būtent šių markių automobiliai, pirmiausia atspindi jų populiarumą – „Toyota“ ir „Volkswagen“ patenka į trijų 2024 m. dažniausiai Lietuvoje registruotų automobilių sąrašą, o „BMW“ – į penketuką. Kuo daugiau tam tikros markės transporto priemonių dalyvauja eisme, tuo didesnė tikimybė, kad jos gali patekti į eismo įvykius“, – pastebi G. Petrikas.