Iš automobilių stovėjimo rinkliavos surenkami pinigai prisideda prie sklandesnio ir patogesnio miesto kūrimo. Už surinktas lėšas ne tik prižiūrimi jau esami objektai, bet ir tiesiami nauji dviračių ir pėsčiųjų takai, rekonstruojamos gatvėmis, miesto aikštės, atnaujinami daugiabučių kiemai. Per 2020 m. į Vilniaus biudžetą buvo surinkta daugiau nei 9,9 mln. Eur vietinės rinkliavos už naudojimąsi mokamomis vietomis automobiliams mieste statyti.
Kuriant patogią, saugią ir darnią aplinką, per 2021 metus mieste šios lėšos prisidės prie šių infrastruktūros objektų priežiūros ir rekonstrukcijų:
- Tiltų ir viadukų priežiūra ir remontas
- Susisiekimo infrastruktūros projektavimas
- Aukštaičių ir Paupio g. rekonstravimas su įvažiavimu į Drujos gatvę
- Dviračių turizmo trasų ir maršrutų (jungčių su Trakų ir Vilniaus rajonų savivaldybėmis) ženklinimas (įgyvendinama su Vilniaus, Trakų, Širvintų rajonų savivaldybėmis)
- Viešųjų erdvių tvarkymas Pietinėje tikslinėje teritorijoje prie rekonstruojamų Aukštaičių, Paupio ir Drujos gatvių
- Susisiekimo optimizavimas pagal darnaus judumo principus Šeškinės daugiafunkcio komplekso prieigose, įrengiant tam tinkamą infrastruktūrą su inžinerinėmis komunikacijomis
- Pėsčiųjų dviračių tilto per Nerį tarp Lazdynų ir Naujamiesčio (Užvingio salos tiltas) įrengimas ir viešosios erdvės sutvarkymas
- Nemenčinės plento rekonstrukcija nuo Kairėnų gatvės iki miesto ribos
- Lukiškių aikštės sutvarkymo darbai su techninio darbo projekto parengimu ir projekto vykdymo priežiūra (I etapas)
- Vilnios pakrančių tvarkymas Pietinėje tikslinėje teritorijoje
- Sacharovo aikštės sutvarkymas
2020 m. jau finansuoti šie darbai:
- Tiltų ir viadukų priežiūra ir remontas
- Vilniaus miesto susisiekimo infrastruktūros vystymas (priežiūra, remontas, rekonstrukcija)
- Susisiekimo infrastruktūros projektavimas
- Pėsčiųjų – dviračių takų infrastruktūros atnaujinimas ir plėtra Žalgirio, Rinktinės, Širvintų, Kernavės gatvėse Šiaurinėje tikslinėje teritorijoje
- Aukštaičių g. įrengimas su įvažiavimų į Drujos g. ir Paupio g. rekonstravimu
- Centrinės gatvės bulvaro su rekreacine įranga įrengimas Paplaujos rajone
- Kompleksinis gyvenamojo rajono kvartalo Žirmūnų, Minties, Tuskulėnų gatvių trikampyje viešosios infrastruktūros atnaujinimas
- Neries senvagės rekreacinės infrastruktūros įrengimas su aktyvaus poilsio ir pėsčiųjų bei dviračių trasomis
- Viešųjų erdvių tvarkymas Pietinėje tikslinėje teritorijoje prie rekonstruojamų Aukštaičių, Paupio ir Drujos gatvių
- Dviračių tako T. Narbuto gatvėje nuo Pilaitės pr. iki Konstitucijos pr. statyba
- Gamtinės Neries senvagės kraštovaizdžio arealų būklės atkūrimas (tarp Linkmenų ir Geležinio Vilko gatvių)
- Kultūrinį-istorinį reformacijos paveldą reprezentuojančio Reformatų sodo atkūrimas ir sutvarkymas
- Neries krantinių modernizavimas, sukuriant inovatyvias erdves kūrybai, sąlygas aktyviam poilsiui, sveikatingumo renginiams Šiaurinėje teritorijoje
- Valstybinio Trakų Vokės parko tvarkymas ir pritaikymas lankymui ir tausojančiam naudojimui
- Vilnios pakrančių tvarkymas Pietinėje tikslinėje teritorijoje
- Lazdynų sveikatinimo centro prieigų aplinkos sutvarkymas
- Viešųjų erdvių tvarkymas Šiaurinėje tikslinėje teritorijoje tarp Giedraičių g. ir Kintų g., ir prie Giedraičių g.
Naujausias stovėjimo vietų užimtumo tyrimas, atliktas 2020 m. rudenį, rodo, kad palyginus 2020 m. ir 2018 m. duomenis, stebimas bendras visų rinkliavos zonų stovėjimo vietų užimtumo mažėjimas. Tam įtakos turėjo epidemiologinė situacija ir ryškiai sumažėjęs gyventojų mobilumas.
- Mėlynojoje zonoje užimtumas mažėjo nuo 77% iki 65%, raudonojoje nuo 88% iki 64%, geltonojoje nuo 83% iki 63%, žaliojoje nuo 66% iki 62%. Mažiausias pokytis žaliojoje zonoje susijęs su tuo, kad ši zona labiau apima gyvenamuosius rajonus.
- Bendras stovėjimo užimtumas būtent Senamiesčio gatvėse mažėjo nuo 85% iki 68%. Tačiau dalyje gatvių jis didėjo – pavyzdžiui, Didžiojoje g. nuo 83% iki 88%, Šv. Jono g. nuo 69% iki 78%, o tam įtakos galėjo turėti aktyvesnis vietinis turizmas.
- Labiausiai užimtos buvo mėlynosios zonos Kaštonų, Šermukšnių, Jogailos, A. Smetonos, L. Stuokos – Gucevičiaus, Žemaitijos, Vasario 16-osios gatvės, o tai susiję su didesne gyvenamųjų būstų koncentracija ir įsikūrusiomis verslo bei valstybės įstaigomis.
Bendras parkavimo poreikio mažėjimas matomas ir programėlėje m.Parking.
- 2020 m., lyginant su 2019 m., mokamo parkavimo užsakymų buvo apie 25% mažiau, o būtent gruodžio mėn., kai karantino ribojimai tapo gar griežtesni, jų buvo maždaug 45% mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2019 m.
Taip pat skaitykite:
Augant vilniečių mobilumui viešasis transportas kursuos dažniau
Nors ryškesnis judumo po miestą šuolis vasario pabaigoje nėra fiksuojamas, palaipsniui švelninat karantino sąlygas vilniečių mobilumas po truputį didėja. Saugumas išlieka prioritetu – dalyje maršrutų stebint išaugusius srautus nuo kovo 1 d. keičiami viešojo transporto… ❯❯❯
2021-02-25
„Kalba Vilnius“: kaip sutaikyti dvi barikadų puses – automobilininkus ir pėsčiuosius?
2017 m. Vilniuje pusė kelionių buvo atliekamos automobiliais, ketvirtadalis – viešuoju transportu, tiek pat – pėsčiomis, ir tik 1,5 proc. – dviračiais. 2030 m. vizija – dviračiai bus populiaresni penkiskart, viešasis transportas augs iki 30 proc., pėsčiųjų judėjimas – iki 29… ❯❯❯
2021-02-23
Viešasis transportas vasario 16 d. – šventinės dienos tvarkaraščiai, keleivių srautų stebėjimas
Lietuvos valstybės atkūrimo dieną Vilnius kviečia sutikti saugioje namų aplinkoje, o visas keliones po miestą planuotis atsakingai, nesibūriuoti. Vasario 16 d. viešasis transportas sostinėje kursuos pagal sekmadienio ir šventinės dienos tvarkaraščius, keleivių srautus… ❯❯❯
2021-02-12
Mobilumas mieste – kaip keičiasi vilniečių judėjimo tendencijos?
Viešojo transporto keleivių srautai Vilniuje palaipsniui auga, tačiau judėjimo tendencijos viso karantino metu iki šiol išlieka gana stabilios – vilniečiai po miestą keliauja gerokai mažiau nei įprastai. Sausio pabaigoje darbo dienų viešojo transporto kelionių skaičius… ❯❯❯
2021-02-08
Vilniaus stoties teritorijoje – nauji dviračių takai: kuriamas tinklas sujungs keturis sostinės rajonus
Vilniaus dviračių mėgėjai netrukus galės išbandyti naujus maršrutus – įgyvendinant Stoties rajono konversijos projektą jau artimiausiu metu šioje miesto dalyje planuojama pradėti tiesti dviračių ir pėsčiųjų takus. Anton Nikitin, Vilniaus m. savivaldybės vyr. inžinieriaus ir… ❯❯❯
2021-02-03
Viešojo transporto pokyčiai Vilniuje – kursuos dažniau
Antrąją šių metų savaitę keleivių skaičius viešajame transporte kasdien augo – lyginant sausio pradžią su praėjusia savaite kelionių darbo dienomis padaugėjo virš 8 proc. Stebint naujausias vilniečių judumo tendencijas nuo šiandien keičiami aktyviausių maršrutų… ❯❯❯
2021-01-18