Siekdamas į švietimo įstaigas pritraukti naujų talentų ir skatindamas grįžti dėl finansinių aplinkybių iš mokyklų pasitraukusius pedagogus, Vilnius apsisprendė dėl naujų motyvacinių priemonių sostinės pedagogams.
Naujai į laisvas mokytojų pareigybes priimti mokytojai, kurie per pastaruosius 12 mėn. mokytojais nedirbo arba dirbo mokytojais, bet ne Vilniaus savivaldybėje proporcingai užimamam darbo krūviui, gali pasinaudoti viena iš išvardytų mokytojų pritraukimo priemonių: 300 Eur per mėnesį (neatskaičius mokesčių) materialinė parama nuo darbo įstaigoje pradžios, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių; vienkartinė 3000 Eur (neatskaičius mokesčių) materialinė parama su sąlyga, kad į laisvą mokytojo pareigybę mokykloje priimtas asmuo įsipareigoja dirbti ne trumpiau nei 1 mokslo metus. Taip pat visomis savaitės dienomis ir per šventes mokytojai galės nemokamai naudotis sostinės viešuoju transportu.
Dar liepą priimta, kad nuo naujų mokslo metų pradžios kiekvienas naujas mokytojas, gaus „Vilniečio kortelę“, leisiančią nemokamai keliauti sostinės viešuoju transportu. Skirtingai, nei pernai, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu, nuo spalio mėnesio viešuoju transportu nemokamai mokytojai galės naudotis ir savaitgaliais bei švenčių dienomis. Metines „Vilniečio korteles“, kaip ir pernai, gaus visi sostinės švietimo įstaigų mokytojai ir kiti darbuotojai.
„Pedagogų atlyginimai Lietuvoje nemotyvuoja universitetines studijas baigusių jaunuolių rinktis darbą mokyklose, ir į pensiją besiruošiančių pedagogų bendruomenė nėra atnaujinama naujais specialistais. Mes siekiame talentų trūkumo iššūkį spręsti kompleksiškai”, – komentavo Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas.
Anot Vilniaus miesto administracijos vyriausiosios patarėjos Alinos Kowalewskos, iš pirmo žvilgsnio nauja motyvacinė priemonė gali pasirodyti nesąžininga jau dirbančių mokytojų atžvilgiu, tačiau finansiškai kebliausia yra pradedančiųjų mokytojų situacija, kurie dar negauna padidinto koeficiento už stažą.
Šiuo metu sostinės švietimo įstaigose trūksta daugiau nei 200 mokytojų – lietuvių, anglų kalbų, matematikos, pradinių klasių mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų – logopedų, specialiųjų pedagogų, psichologų, socialinių pedagogų, mokytojų padėjėjų. 2023–2024 m. m. toliau prognozuojamas lietuvių ir užsienio kalbų, matematikos mokytojų poreikio augimas.
Investicijų į pedagogus ir dėmesį pedagogams Vilnius skiria visus pastaruosius metus – organizuojamos individualizuotos programos „Mokau Vilniuje“, „Sugrįžtu mokyti“, siūlomi mentoriai pradedantiesiems mokytojams pirmaisiais jo darbo metais, tiksliniai kompetencijų tobulinimo mokymai, vadovų pritraukimo ir lyderystės gebėjimų stiprinimo priemonės.
2020–2021 m. m. parengti ir į mokyklas pritraukti 58 mokytojai arba jiems suteiktos būtinos kompetencijos, kvalifikacija: 15 pedagogo kvalifikaciją turinčių, tačiau mokyklose nedirbusiųjų mokytojų pritraukti į mokyklas ir gavo individualią pagalbą, 5 būsimi pradinių klasių mokytojai pradėjo studijas, pasinaudoję „Renkuosi mokyti“ programa, 20 jau dirbančių ir vadovų palaikymą turinčių ikimokyklinio ugdymo įstaigų mokytojų studijavo ir įgijo reikalingas kompetencijas, 18 jau dirbančių ir vadovų palaikymą turinčių mokytojų studijavo ir įgijo reikalingą pedagogo kvalifikaciją.
Pirmą kartą buvo surengti praktiniai mokymai ir mokytojų padėjėjams, norint padėti dirbti su specialiųjų poreikių bei skirtingų poreikių turinčiais mokiniais.
Mokytojų dienos proga švietimo darbuotojai kviesti nemokamai naudotis įvairiais partnerių mokytojų savaitės pasiūlymais – nemokamais apsilankymais sporto klubuose, muziejuose, kitomis nuolaidomis.
Emocinę sveikatą sostinės pedagogai gali stiprinti naudodamiesi nemokama anonimiška mobiliąja programėle, kurioje gali gauti ir profesionalią specialistų pagalbą, ir bendrauti su kolegomis bei rasti edukacinio turinio.
Biudžeto poreikis naujų pedagogų pritraukimui 2022-aisiais – nuo 250 tūkst. eurų. Nemokamiems viešojo transporto bilietams švietimo įstaigų darbuotojams 2022-2023 mokslo metams reikės 5,5 mln eurų.