Seimo Ekonomikos komitetas sausio 17 d. posėdyje parlamentinės kontrolės tvarka svarstė klausimą dėl keleivių vežimo autobusais reformos tikslų ir rezultatų.
Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius pažymėjo, kad reformos esminis tikslas buvo užtikrinti geresnį keleivių susisiekimą, plėsti maršrutus, gerinti aptarnavimo kokybę. Tačiau posėdyje konstatuota, kad esamų keleivių vežimo maršrutų skaičius nepasiekė priešpandeminio lygio. Maža to, maršrutų skaičius kai kuriuose regionuose labai sumažėjo. Į tai komiteto narių dėmesį atkreipė Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja ekonomikos ir susisiekimo klausimais Dovilė Sujetaitė.
Komiteto nuomone, pagrindinės maršrutų mažėjimo priežastys – per ilgai priimami įstatymą įgyvendinančių institucijų sprendimai, su vežėjais anksčiau siūlytos sudaryti terminuotos (18 mėnesių) sutartys, vežėjų netikrumas dėl ateities rengiant naujus maršrutus. Pastebėta, kad naujieji maršrutai neturėtų dubliuotis su esančiais maršrutais daugiau kaip 50 procentų.
K. Starkevičius pabrėžė, kad siekiant atgaivinti buvusius maršrutus, gali tekti sudaryti viešųjų paslaugų teikimo sutartis, kurios finansuojamos iš valstybės biudžeto. O šių metų valstybės biudžete tokių lėšų nėra numatyta. Todėl, komiteto pirmininko teigimu, būtina atsakingai formuoti naujus maršrutus, įstatymą įgyvendinančioms institucijoms įsiklausyti į vežėjų lūkesčius, bendradarbiauti su Keleivių vežimo asociacija, Lietuvos savivaldybių asociacija.
The post Seimo Ekonomikos komitetas įvertino keleivių vežimo autobusais reformos rezultatus appeared first on Kauniečiams kasdienės naujienos.