Aukštupio
savivaldybių
ir
Vidaus
vandens
kelių
direkcijos
pasirašytas
memorandumas,
kuriuo
šalys
susitarė
bendradarbiauti
plėtojant
vidinę
ir
tarptautinę
laivybą,
įgauna
pagreitį.
Alytaus
miesto
ir
rajono
taryboms
pritarus
sutarties
sudarymui,
2023
m.
rugsėjo
19
d.
pasirašyta
trišalė
bendradarbiavimo
sutartis,
pradedami
valymo
darbai
Nemuno
atkarpoje
ties
Alytumi.
Bendra
planuojamų
darbų
vertė
–
320
tūkst.
Eur.
be
PVM.
„Džiaugiuosi,
kad
prasidėjo
Nemuno
valymo
darbai.
Anksčiau
čia
žvejodavo
tik
žvejai,
greitu
metu
–
plaukios
pramoginiai
laivai.
Pasižiūrėjus
į
didžiųjų
miestų
upes,
kurios
yra
įveiklintos
–
šalia
kurių
įkurti
restoranai
ar
kavinės,
pramoginė
laivyba,
norisi,
kad
kažkas
panašaus
atsirastų
ir
šioje
Nemuno
upės
atkarpoje.
Ateityje
galbūt
vertinsime
galimybes,
kaip
Nemunu
pasiekti
ir
pajūrį.
Išvalius
Nemuno
vagą
atsiras
laivyba
ir
vandens
turizmas,
bus
sukurtos
naujos
darbo
vietos.
Tad
galbūt
ateityje
mes
turėsime
visą
kompleksą
paslaugų–
bus
kur
sustoti
pavalgyti
ar
ką
pamatyti.
Kažkada
per
upes
kėlėmės
keltais,
o
šiandieną
laivybą
integruojame
į
miesto
gyvenimą“
–
sako
Alytaus
miesto
meras
Nerijus
Cesiulis.
Valymo
darbai
bus
vykdomi
šviesiuoju
paros
laiku,
vidaus
vandens
transporto
priemone
–
savaeige
žemsiurbe
(žemkase)
„Nemunaitis“
ir
šią
priemonę
aptarnaujančiu
laivu.
Darbai
jau
pradėti
ties
Radžiūnais,
Alytaus
r.
Valymo
darbų
ruožo
ilgis
apie
125
m.,
plotis
20
m.
Šiuo
metu
darbų
zonoje
gylis
yra
nulinis,
tai
yra
dirbama
praktiškai
sausumoje,
upės
dugnas
akmeningas,
darbai
ypatingai
sudėtingi.
Kasamas
gruntas
permetamas
etapais
kranto
kryptimi,
kartu
formuojant
upės
vagą
reguliuojančias
natūralias
sąvartas-bunas.
Vandens
kelio
atkarpose,
kur
vyrauja
smulkesnis
gruntas,
darbai
bus
vykdomi
siurbimo
būdu,
gruntą
perkeliant
vamzdynu
į
pakrantę.
Šiemet
darbus
planuojama
vykdyti
Alytaus
r.
teritorijoje
iki
miesto
ribos
nuo
aukštupio
pusės.
Visą
ruožą
planuojama
išvalyti
iki
kitų
metų
vasaros
pradžios.
Po
darbų
užbaigimo
Vidaus
vandens
kelių
direkcija
įsipareigoja
pradėti
eksploatuoti
sutvarkytą
ruožą:
jį
ženklinti
bujais,
pagal
poreikį
atlikti
pakartotinius
valymo
darbus,
stebėti
gylius,
skelbti
atnaujintą
gylių
informaciją
ir
kt.
“Dirbame,
kad
pritaikytume
laivybai
visą
vandens
kelią
Nemuno
aukštupyje.
Šio
ruožo
problematika
yra
tokia,
kad
upė
atskirose
atkarpose
ne
tik
sekli,
bet
ir
akmeninga.
Todėl
būtina
pašalinti
akmenis
iš
vandens
kelio
zonos,
taip
pat
atlikti
seklumų
šalinimo
darbus.
Šiemet
jau
baigti
valymo
darbai
Nemuno
aukštupyje
ties
Birštonu
ir
praktiškai
iš
karto
pradėti
Alytuje.
Siekiame
sukurti
laivybos
sąlygas
šiuo
metu
dar
neeksploatuojamuose,
bet
laivybai
patraukliuose
keliuose,
kur
dar
niekada
nebuvo
vykdyti
seklumų
ir
kitų
kliūčių
šalinimo
darbai,
tokiu
būdu
padidinti
eksploatuojamų
vandens
kelių
ilgį.
Mes
esame
pasiruošę
atlikti
visus
vandens
kelių
atvėrimo
darbus.
Esminis
yra
finansavimo
klausimas,
nors
būtent
vandens
kelių
įrengimo
kaina
yra
ženkliai
pigesnė
lyginat
su
sausumos
keliais“,
–
komentuoja
Vidaus
vandens
kelių
direkcijos
generalinis
direktorius
Vladimiras
Vinokurovas.
Nepaisant
jau
įvykusio
proveržio
vandens
kelių
priežiūroje
ir
plėtojime,
darbų
laukia
labai
daug.
Lieka
nemažai
fizinių
kliūčių
trukdančiomis
laivybos
entuziastams
laisvai
naviguoti
visais
šalies
vandens
keliais.
Dar
vienas
upeivystę
esmingai
ir
teigiamai
veikiantis
pokytis
būtų
nepertraukiama
500
km
laivyba
Nemunu
nuo
Druskininkų,
pro
Kauną
iki
Kuršių
marių.
Kelias
atsivers
įrengus
laivybos
šliužą
Kauno
hidroelektrinės
užtvanką,
taip
sujungiant
Nemuno
aukštupį
ir
žemupį.
2023-02-28
Kauno
savivaldybė
ir
Vidaus
vandens
kelių
direkcija
(VVKD)
pasirašė
sutartį
dėl
laivybos
šliuzo
ties
hidroelektrine
poveikio
aplinkai
vertinimo
ir
projektinių
pasiūlymų
rengimo.
Šiuo
metu
vyksta
tiekėjų
pateiktų
pasiūlymų
ir
kvalifikaciją
patvirtinančių
dokumentų
vertinimas,
kurį
užbaigus
bus
sudaryta
tiekėjų
eilė
ir
paskelbtas
pirkimo
laimėtojas,
su
kuriuo
bus
sudaroma
viešojo
pirkimo-pardavimo
sutartis.