Kasmet vis daugiau dėmesio tvarumui skiriantis prekybos tinklas „Rimi“ diegia sprendimus, padedančius mažinti poveikį aplinkai ir stiprinti socialinę atsakomybę.
Kainos ir tvarumas
Viena svarbiausių krypčių – kova su maisto švaistymu. Tiek Lietuvoje, tiek kitose Baltijos šalyse vis daugiau pirkėjų renkasi nukainotus produktus su besibaigiančiu galiojimu – tokiu būdu pernai išsaugota tūkstančiai tonų maisto.
Prie šio pokyčio prisideda „Rimi“ oranžinių lipdukų programa ir mobilioji programėlė, padedanti lengviau sekti nuolaidas.
Pasak „Rimi Lietuva“ rinkodaros ir viešųjų ryšių skyriaus vadovės Dalios Čenkienės, mažmeninės prekybos sektorius turi galimybių daryti reikšmingą pokytį visoje maisto tiekimo grandinėje. „Įgyvendindami įvairius sprendimus, padedame užtikrinti sąmoningą vartojimą, mažinti išmetamų teršalų kiekį ir palaikome partnerius, siekiančius tvaresnių veiklos praktikų“, – sako ji.
Maisto nešvaistymas
Prekybos tinklas kryptingai įgyvendina įvairias priemones, skirtas mažinti maisto švaistymą. Viena tokių – jau keletą metų vykdoma oranžinių lipdukų programa, padedanti pirkėjams lengviau atpažinti nukainotus, besibaigiančio galiojimo produktus ir juos įsigyti pigiau. Prie šių pastangų prisideda ir skaitmeniniai sprendimai – mobilioji programėlė, kurioje galima sekti nukainotų prekių pasiūlymus artimiausiose parduotuvėse.
Ne tik Lietuvos, bet ir kitų Baltijos šalių vartotojai – 29 proc. latvių ir 45 proc. estų – renkasi nukainotus produktus su besibaigiančiu galiojimu. Skaičiuojama, kad praėjusiais metais toks pirkėjų pasirinkimas padėjo išsaugoti 764 tonas „Rimi“ paruoštų maisto produktų, 406 tonas šviežios mėsos, 267 tonas duonos, 176 tonas vaisių ir uogų bei 163 tonas pieno produktų.
„Rimi“ duomenimis, daugiausia oranžine etikete pažymėtų produktų parduota „Rimi“ parduotuvėse Vilniuje, nemažai – Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.
Svarbus žingsnis – ir bendradarbiavimas su „Maisto banku“, siekiant ne tik mažinti maisto švaistymą, bet ir padėti socialiai pažeidžiamoms visuomenės grupėms. „Maisto švaistymas išlieka didele problema ir Lietuvoje – kasmet čia išmetama arba prarandama apie kelis šimtus tūkstančių tonų maisto. Mums svarbu prisidėti prie šios problemos sprendimo, tuo pačiu sprendžiant ir socialinius iššūkius“, – teigia D. Čenkienė.
Mažiau plastiko
Plečiant privačių prekių ženklų maisto produktų pakuočių asortimentą, „Rimi Lietuva“ renkasi perdirbtas ir aplinkai draugiškesnes medžiagas. Per pastaruosius metus įdiegtų naujų pakuočių svoris yra mažesnis nei ankstesniųjų, todėl produkcijos transportavimo metu išmetama mažiau teršalų. „Rimi Lietuva“ skaičiuoja, kad tokių pokyčių dėka kasmet galima sutaupyti apie 13 460 kg plastiko ir 1 260 kg popieriaus – tai svoriu prilygsta maždaug 12 lengvųjų automobilių. Kai kuriose konkrečiose produktų kategorijose, palyginti su ankstesnėmis pakuotėmis, plastiko kiekį pavyksta sumažinti net iki 82 proc.
Prekybos tinklas taip pat skiria daugiau dėmesio augalinės kilmės bei hibridiniams produktams, palaiko vietinius gamintojus ir skatina vietinę gamybą. Trumpesni tiekimo atstumai padeda sumažinti taršą, o pirkėjai gauna šviežesnį ir saugesnį produktų asortimentą.
Efektyvi logistika ir energijos sąnaudų mažinimas
Pastaraisiais metais „Rimi Lietuva“ savo parduotuvėse diegia energiją taupančius šaldytuvus ir šaldiklius bei LED apšvietimą, kuris padeda sumažinti elektros energijos suvartojimą iki 50 proc. Įmonė taip pat nuolat siekia didinti energijos vartojimo efektyvumą ir mažinti parduodamų maisto produktų anglies dioksido pėdsaką.
Iki 2030 metų „Rimi Lietuva“ planuoja sumažinti energijos suvartojimą 24 proc., lyginant su 2021 metų tokio paties tipo parduotuvėmis, bei toliau skatinti pirkėjus rinktis aplinkai draugiškesnius sprendimus.
Siekiant mažinti išmetamų teršalų kiekį, naudojamos inovatyvios technologijos ir sprendimai. Jau dabar „Rimi“ eksploatuoja EURO 6 standarto sunkvežimius, kurie ženkliai mažina dyzelinių automobilių azoto oksidų emisijas bei riboja vidutinį CO₂ kiekį. Taip pat trečiųjų šalių paslaugų teikėjų degalų sąnaudos vertinamos pagal nuvažiuotą atstumą, siekiant skaidrumo visoje tiekimo grandinėje.
Kitos iniciatyvos ir darbuotojų įsitraukimas
Svarbus vaidmuo tenka ir darbuotojams – „Rimi Lietuva“ skatina savanorystę, organizuoja aplinkos tvarkymo akcijas ir įtraukia komandą į įvairias tvarumo iniciatyvas. Tai ne tik stiprina įmonės vidinę kultūrą, bet ir prisideda prie teigiamų pokyčių visuomenėje.
Tvarumo sprendimai, kuriuos diegia „Rimi Lietuva“ – nuo maisto švaistymo mažinimo iki energiją taupančių technologijų, pakuočių iš perdirbtų medžiagų bei inovacijų žiedinės ekonomikos srityje – yra dalis bendrų pastangų mažinti poveikį klimatui ir stiprinti tiekimo grandinės atsparumą. Jie taip pat padeda kurti pasitikėjimą bei skatinti sąmoningesnį vartojimą.