Skip to content
Vilniečiams.lt
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Vilniečiams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Lietuvos naudotų automobilių rinkos „perliukai“: 30 savininkų ir 600 tūkst. km pakoreguota rida

  • 2024-11-08
  • vilnieciams.lt
  • Lietuva

Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių su suklastota rida ir praeities apgadinimais, tačiau automobiliai gali slėpti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimtimis. Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ apžvelgė pačius ekstremaliausius atvejus naudotų transporto priemonių rinkoje 2024 m. pirmąjį pusmetį Lietuvoje.

5–8 šalis apkeliavę automobiliai nėra retenybė

Nuriedėjęs nuo konvejerio automobilis nebūtinai visą laiką eksploatuojamas vienoje šalyje. Naudotos transporto priemonės dažnai eksportuojamos į kitas šalis ir per savo gyvavimo laikotarpį gali turėti ne vieną savininką.

Iš visų tikrintų automobilių, daugiausiai šalių – net 8 – pakeitė vienas 2011-ųjų 5 Serijos „BMW“. Arčiausiai jo rikiuojasi 2021 metų „Audi A6“ ir 2017-ųjų „Mercedes-Benz Sprinter“, turėję istorinių įrašų iš 5 skirtingų šalių.

Nors paprastai automobilius vairuotojai keičia kas keletą metų, tai galioja ne visiems modeliams. Šių metų rekordininkas – 2000-ųjų „Porsche 911 Carrera“ turėjęs net 30 savininkų. Iš rankų į rankas dažnai keliavo ir vienas 2002-ųjų BMW X5 (28 savininkai) bei 2004 metais pagamintas „Audi A6“ (25 savininkai).

„Jei automobilis turėjęs daug savininkų, vertėtų išsiaiškinti, kokia to priežastis. Paprastai, žmonės automobilius keičia kas 4–6 metus, tačiau modelis, kuris kas metus ar kelis mėnesius keliauja iš vienų rankų į kitas, gali turėti rimtų problemų. Ypač rizikuoja iš užsienio importuotus automobilius perkantys vairuotojai, nes gali būti sunku atsekti, kiek transporto priemonė turėjo savininkų. Žinoma, su automobilių patikros paslaugų išpopuliarėjimu šią informaciją galima sužinoti akimirksniu“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Istorijos ataskaitoje yra speciali skiltis – „Laiko juosta“, kurioje patogiai išdėstyta informacija apie automobilio registraciją, savininkų kaitą ar atliktus techninės apžiūros patikrinimus, o tai leidžia pirkėjams lengviau priimti sprendimą įsigyjant naudotą transporto priemonę.

Į eismo įvykius patenka ir po 10 kartų

Nors dauguma automobilių anksčiau ar vėliau patenka į eismo įvykį, kai kurie modeliai į avarijas patenka gerokai dažniau. Iš visų Lietuvoje tikrintų automobilių daugiausiai apgadinimų buvo patyrusi 2005-ųjų „Audi A4“ – 11, 2006 metų „Lexus IS“ – 10 ir 2008-ųjų 7-os Serijos „BMW“ – 9.

Priklausomai nuo automobilio apgadinimų rimtumo, draudimo bendrovės patirtą žalą įkainoja skirtingai. Paprastai, didesnė apgadinimų vertė nustatoma aukštesnės klasės modeliams. Jei automobilis ne kartą buvo patekęs į eismo įvykį ir jo bendra apgadinimų vertė siekia dešimtis ar šimtus tūkstančių eurų, vertėtų kruopščiai patikrinti tokią transporto priemonę autoservise.

Didžiausia bendra apgadinimų vertė Lietuvoje buvo nustatyta 2017-ųjų „Audi R8“ – 251 tūkst. eurų. Ši suma apskaičiuota įvertinus visus šio modelio patirtus apgadinimus ir juos sudėjus. Už tokią sumą Lietuvoje jau būtų galima įsigyti namą ar butą. Toliau rikiuojasi 4 metų senumo „Mercedes-Benz S-Class“ – 152,3 tūkst. eurų ir 2012-ųjų „Audi A8“ – 137,8 tūkst. eurų.

Rida klastojama šimtais tūkstančių kilometrų

Lietuvos skelbimų portaluose pilna automobilių nuriedėjusių ne vieną šimtą tūkstančių kilometrų. Visgi nė vienas jų neprilygsta 2007 metų gamybos „Mercedes-Benz Sprinter“ su 937 tūkst. kilometrų rida – tai absoliutus rekordininkas iš visų „carVertical“ vartotojų tikrintų automobilių pirmąjį šių metų pusmetį. Turint omenyje, kad automobilių odometrus sudaro šeši skaitmenys, šio „Mercedes-Benz Sprinter“ rida netrukus persivers ir vėl bus pradėta skaičiuoti nuo nulio. Nuo pat pagaminimo 2007 m., šis automobilis kasmet vidutiniškai turėjo įveikti daugiau nei 57 tūkst. kilometrų.

Už šio rekordininko rikiuojasi kitas 2004-ųjų „Sprinter“ su daugiau nei 852 tūkst. rida ir 2014-ųjų „Fiat Ducato“ su 763 tūkst. kilometrų.

Automobilį su didele rida gali būti sunku parduoti už konkurencingą kainą, todėl nesąžiningi pardavėjai neretai sumažina odometro rodmenis, taip dirbtinai sukeldami transporto priemonės vertę.

Iš visų Lietuvoje tikrintų transporto priemonių, daugiausiai buvo suklastota vieno 1999-ųjų „Volkswagen Transporter“ rida – šis modelis „atjaunėjo“ net 647,5 tūkst. kilometrų. Toliau rikiuojasi 1999-ųjų gamybos „Opel Astra“ – 622,8 tūkst. kilometrų ir 2017-ųjų „Mercedes-Benz Sprinter“ – 588,1 tūkst. kilometrų.

„Įsigijus automobilį, kurio rida suklastota keliais šimtais tūkstančių kilometrų, lauks nemažai problemų. Akivaizdu, kad toks modelis jau nebus patikimas ir dažnai ges. Ne mažiau svarbus ir saugumo klausimas: automobilis su tokia didžiule rida gali kelti pavojų ne tik vairuotojui ir keleiviams, bet ir kitiems eismo dalyviams“, – sako M. Buzelis.

Tyrime naudojami statistiniai duomenys iš automobilių istorijos ataskaitų įsigytų nuo 2024 m. sausio iki 2024 m. rugpjūčio. Tyrimas vykdytas 15-oje šalių, pateikiant ekstremaliausius kiekvienos šalies atvejus.

 

 

The post Lietuvos naudotų automobilių rinkos „perliukai“: 30 savininkų ir 600 tūkst. km pakoreguota rida appeared first on Kauniečiams kasdienės naujienos.

Panašūs straipsniai:

Kodėl didmiesčiuose brangsta butai?

2025-06-03
Nausėda zelemskis

G. Nausėda: Lietuva toliau su Ukraina

2025-06-02

Prezidentas pareiškė užuojautą dėl kalbininko ir vertėjo Alfonso Tekoriaus mirties

2025-06-02

Premjeras: 5 proc. BVP gynybai – būtinas kiekvienos NATO narės įsipareigojimas

2025-06-02

Ekspertai: Vilniuje NT kainos vėl aukštyn

2025-06-02

G. Nausėda: būtina naujai susitarti dėl gynybos išlaidų

2025-06-02

SIXT Baltijos šalyse ir Suomijoje 2024 m. pasiekė 72,1 mln. eurų apyvartą

2025-06-02

Tęsiasi Valstybinių brandos egzaminų sesija

2025-06-02

Konstitucinis Teismas nagrinės bibliotekininkės skundą

2025-06-01

Keliautojams siūlo atrasti netikėtas turistines vietas Lenkijoje

2025-06-01

Vilniaus universitetas siūlo individualiąsias studijas

2025-06-01

„S&P Global Ratings“ patvirtino Lietuvos kredito reitingą

2025-06-01

Šaro kariaunos laukia lemiamos rungtynės

2025-06-01
policija

Vilniuje ir Klaipėdoje pro langus iškrito mažametis ir paauglė

2025-06-01

Mažinma biurokratija žemės naudojimui

2025-06-01

Sukčiai pavogė 200 tūkstančių eurų

2025-05-31

D. Žalimas: vykdau rinkiminius pažadus

2025-05-31

Lietuvės krepšininkės įveikė turkes (Video)

2025-05-31

Vilniaus universitete lankėsi Pietų Korėjos asamblėjos pirmininkas Woo Won-shik

2025-05-30
Valdas Benkiunskas

Vilniaus apsauga yra Berlyno apsauga

2025-05-30

Kasmet miršta virš 20 tūkst. rūkalių

2025-05-30

D. Nausėdienės programa Vilniaus viršūnių susitikimo metu

2025-05-30

Bus teisiamas Kaišiadorių rajono meras

2025-05-30

Erkės puola

2025-05-30

Prezidentas pasveikino Kroatiją Valstybės dienos proga

2025-05-30

Pasvalyje vėl smenga žemė

2025-05-29

Seimo pirmininkas: abortų PSDF finansuoti neturėtų

2025-05-29

Akcija apie milijardus gynybai

2025-05-29

Kariuomenės buvusį vadą gydė neteisėtai?

2025-05-29

ESFA atmeta kritiką dėl paramos skirstymo

2025-05-29

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@vilnieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Vilniečiams.lt