Skip to content
Vilniečiams.lt
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Vilniečiams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

„Klasco“ privalės dengti arba drėkinti krovinius, riboti krovos greitį ir aukštį

  • 2021-04-29
  • vilnieciams.lt
  • Greitos naujienos

2021 04 30

Įvertinusi griežtinamą birių krovinių reglamentą, Aplinkos apsaugos agentūra peržiūrėjo AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) išduoto taršos leidimo sąlygas, kad bendrovės kraunamos medžiagos nepatektų už įmonės teritorijos, o krovinių dulkių nesimatytų vizualiai.

Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti. 

Aplinkos ministro Simono Gentvilo žodžiais, vykdant griežtesnę taršos kontrolę dar iki padarant prasižengimą, įtvirtinamas Vyriausybės įsipareigojimas padėti verslui susitvarkyti, užuot jį persekiojus už pažeidimus, ir užtikrinamas efektyvesnis valstybės vaidmuo.

„Taršos leidimai nebegali būti tik formalumas – ar tai būtų krovos uoste, ar padangų perdirbimo, ar atliekų rūšiavimo veikla. Gyventojai turi teisę į švarią aplinką, todėl veiklą vykdantis verslas privalo elgtis ūkiškai ir nešiukšlinti gyventojų kiemų ir palangių. Tikiuosi, kad iš esmės sutvarkę ūkio priežiūrą taršos leidimus ateityje simboliškai vadinsime švaros leidimais“, – sako aplinkos ministras.

Taršos leidimo sąlygose nurodyta, kad „Klasco“ turės birius krovinius nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. 

Krovinį transportuojant atviru konvejeriu, jo greitis turės būti ne per didelis, kad medžiaga nedulkėtų. Išleidžiant krovinį laivo triume ir sandėliuojant aikštelėje, įmonė privalės tai daryti kuo lėčiau ir ne aukščiau kaip 1 m nuo krovinio paviršiaus. Aukštis ir pylimo greitis turės būti kuo mažesnis kraunant birias medžiagas mechaniniu krautuvu arba ekskavatoriumi į transporto priemonę, darbų vietą parenkant taip, kad visa kraunama medžiaga patektų į priekabą.

Dar leidimo sąlygose numatyta, kad įmonė turės įsirengti efektyviai vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras, sieneles ar kt. Pati įmonės veikla turės būti organizuojama taip, kad ta pati medžiaga būtų kuo rečiau perkraunama. Medžiagas reikės krauti ir vežti pagal nustatytą grafiką. 

Atsižvelgus į gyventojų skundus dėl įmonės veiklos, „Klasco“ prašoma suteikti galimybę Aplinkos apsaugos agentūrai ir Aplinkos apsaugos departamentui prisijungti prie įmonės teritorijos vaizdo stebėjimo kamerų ir taip kontroliuojančioms įstaigoms stebėti krovos procesus. Agentūra taip pat siūlo „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai“ supažindinti visuomenę su perkraunamų krovinių įvežimo ir išvežimo grafikais internete. 

Taršos leidimo reikalavimams įgyvendinti būtiną planą bendrovė paprašyta parengti per dvi savaites. Aplinkos apsaugos agentūra taip pat išsiuntė prašymą pateikti krovos grafikus ir kitoms birių krovinių krova užsiimančioms uosto įmonėms. Aplinkos ministerija siekia, kad Aplinkos apsaugos agentūra taptų kompetencijų centru, užtikrinančiu aukščiausio lygio įmonių veiklos aplinkosauginį vertinimą.

Atvirai krovinius tvarkančių įmonių veikla bus griežčiau prižiūrima pagal gegužės 1 d. įsigaliosiančius Minimalius reikalavimus dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas.    

 

Panašūs straipsniai:

Savaitgalio vakarienė šeimai 

2025-07-05
Pora

Globėjams pirmosios poros svekinimai

2025-07-05

„Štai aš siunčiu jus“ (Lk 10, 3) 14 eilinis sekmadienis

2025-07-05

Žuvusių Amerikos karių šeimos atvyko į Lietuvą 

2025-07-05

Globojančių šeimų festivalis

2025-07-05

P. Gražulis: esu persekiojamas nuo vaikystės (Video)

2025-07-05

Maži pasirinkimai lėmė didelius pokyčius

2025-07-05

Astrologinė prognozė liepos 5-ai

2025-07-05

JAV ginklai vėl bus tiekiami Ukrainai? (Video)

2025-07-05

Kiek Elektrėnuose liks elektros?

2025-07-05

Prezidentas Estijos dainų šventėje: Baltijos dvasia – neįveikiama

2025-07-05

Auksinė diena Lietuvos jauniems plaukikams

2025-07-05

„Neužmirškit išsikelti vėliavos“

2025-07-04

Narkotikų byla nuo iki Ekvadoro iki Vilniaus

2025-07-04
Algimantas Bartkus

Ką Lietuva laimėjo padidinusi akcizą dyzelinui?

2025-07-04

Atraskite Zanzibarą

2025-07-04

Teisme Birštono merės N. Dirginčienės baudžiamoji byla

2025-07-04

Remontas ties Gariūnais – aktualu iki pat Klaipėdos

2025-07-04

Augant išviliojamų pinigų sumoms, dera pasirūpinti aukomis

2025-07-04

Astrologinė prognozė liepos 4-ai

2025-07-04

NATO pajėgų integravimo vienetui Lietuvoje  –  10 metų

2025-07-04

Kaltę dėl skyrybų prisiima vaikai

2025-07-03
Dalius Gedvilas

Statybininkai palieka pramonininkų konnfederaciją

2025-07-03

Vilniaus merija skolinasi 70 milijonų eurų

2025-07-03

Astrologinė prognozė liepos 3 d.

2025-07-03

Lietuva vėl vertins galimą branduolinės energetikos plėtrą

2025-07-02

D. Nausėdienė sveikino jaunuosius Ukrainos folkloro atlikėjus

2025-07-02

Greitas maistas gali būti ir sveikas, ir skanus?

2025-07-02
Vytautas SINICA

Vytautas Sinica. Svarbiausias metų politinis įvykis

2025-07-02

Teisme byla dėl paminko A. Ramanauskui–Vanagui išniekinimo

2025-07-02

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@vilnieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Vilniečiams.lt