Skip to content
Vilniečiams.lt
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Vilniečiams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

„Klasco“ privalės dengti arba drėkinti krovinius, riboti krovos greitį ir aukštį

  • 2021-04-29
  • vilnieciams.lt
  • Greitos naujienos

2021 04 30

Įvertinusi griežtinamą birių krovinių reglamentą, Aplinkos apsaugos agentūra peržiūrėjo AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) išduoto taršos leidimo sąlygas, kad bendrovės kraunamos medžiagos nepatektų už įmonės teritorijos, o krovinių dulkių nesimatytų vizualiai.

Jeigu krovinių dulkės pateks už sklypo ribų, įmonė privalės kuo skubiau jas sutvarkyti. 

Aplinkos ministro Simono Gentvilo žodžiais, vykdant griežtesnę taršos kontrolę dar iki padarant prasižengimą, įtvirtinamas Vyriausybės įsipareigojimas padėti verslui susitvarkyti, užuot jį persekiojus už pažeidimus, ir užtikrinamas efektyvesnis valstybės vaidmuo.

„Taršos leidimai nebegali būti tik formalumas – ar tai būtų krovos uoste, ar padangų perdirbimo, ar atliekų rūšiavimo veikla. Gyventojai turi teisę į švarią aplinką, todėl veiklą vykdantis verslas privalo elgtis ūkiškai ir nešiukšlinti gyventojų kiemų ir palangių. Tikiuosi, kad iš esmės sutvarkę ūkio priežiūrą taršos leidimus ateityje simboliškai vadinsime švaros leidimais“, – sako aplinkos ministras.

Taršos leidimo sąlygose nurodyta, kad „Klasco“ turės birius krovinius nuolat drėkinti arba apdengti, neprikrauti konvejerio juostos iki kraštų, o kraunant griebtuvu – sandariai uždaryti. 

Krovinį transportuojant atviru konvejeriu, jo greitis turės būti ne per didelis, kad medžiaga nedulkėtų. Išleidžiant krovinį laivo triume ir sandėliuojant aikštelėje, įmonė privalės tai daryti kuo lėčiau ir ne aukščiau kaip 1 m nuo krovinio paviršiaus. Aukštis ir pylimo greitis turės būti kuo mažesnis kraunant birias medžiagas mechaniniu krautuvu arba ekskavatoriumi į transporto priemonę, darbų vietą parenkant taip, kad visa kraunama medžiaga patektų į priekabą.

Dar leidimo sąlygose numatyta, kad įmonė turės įsirengti efektyviai vėjo greitį sumažinančius pylimus, tvoras, sieneles ar kt. Pati įmonės veikla turės būti organizuojama taip, kad ta pati medžiaga būtų kuo rečiau perkraunama. Medžiagas reikės krauti ir vežti pagal nustatytą grafiką. 

Atsižvelgus į gyventojų skundus dėl įmonės veiklos, „Klasco“ prašoma suteikti galimybę Aplinkos apsaugos agentūrai ir Aplinkos apsaugos departamentui prisijungti prie įmonės teritorijos vaizdo stebėjimo kamerų ir taip kontroliuojančioms įstaigoms stebėti krovos procesus. Agentūra taip pat siūlo „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai“ supažindinti visuomenę su perkraunamų krovinių įvežimo ir išvežimo grafikais internete. 

Taršos leidimo reikalavimams įgyvendinti būtiną planą bendrovė paprašyta parengti per dvi savaites. Aplinkos apsaugos agentūra taip pat išsiuntė prašymą pateikti krovos grafikus ir kitoms birių krovinių krova užsiimančioms uosto įmonėms. Aplinkos ministerija siekia, kad Aplinkos apsaugos agentūra taptų kompetencijų centru, užtikrinančiu aukščiausio lygio įmonių veiklos aplinkosauginį vertinimą.

Atvirai krovinius tvarkančių įmonių veikla bus griežčiau prižiūrima pagal gegužės 1 d. įsigaliosiančius Minimalius reikalavimus dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas.    

 

Panašūs straipsniai:

VU mišrus choras „Gaudeamus“ švenčia 85-ąjį jubiliejų – nuties tiltus iki Brazilijos

2025-05-12

„Maisto banko“ akcijoje – dosnumo rekordas

2025-05-12

Šiandien dera gerbti tuos, kas moka mokesčius

2025-05-11

Gaisras AB „Plasta“ užgesintas

2025-05-10

Sapiegų rūmuose – „Sužydėjusi viltis“ vakaras

2025-05-10

Vilnietei Mildai Kauno klinikos atsatė regos dovaną

2025-05-10
Horoskopai

Astrologinė prognozė gegužės 10-ai

2025-05-09
Greitas maistas

Prie Vilniaus – ilgai laukta greito maisto naujiena

2025-05-06

Vilniuje – atsakymai į pasaulinius iššūkius

2025-05-05

„EXPO 2025“ Osakoje lankytojai sodina mišką…Lietuvoje ir Latvijoje

2025-05-05

Fabijoniškėse keisis neatpažįstamai

2025-05-05

Islandijos stotelė naktiniam Vilniui

2025-05-04

Kokia nuomonė apie Medeinos gatvę?

2025-05-04

Studentai kviečia atsiverti knygoms ir aukoti ukrainiečiams

2025-05-03

Seimo bendruomenė sugalvojo Steigiamojo Seimo mėnesį

2025-05-02

VU mokslininkai atrado ir žurnale „Nature“ aprašė unikalią molekulę

2025-05-02

Gegužės 1-ąją darbo žmonės nedirba

2025-05-01

I. Šimonytė atmeta kaltinimus konservatoriams

2025-04-30

Tobulo gyvenimo spąstai: socialiniai tinklai didina jaunimo nerimą

2025-04-30

Kokybiškas šilumos siurblio montavimas Vilniuje: kokių rezultatų tikėtis?

2025-04-28

Keli faktai apie būstų rinką

2025-04-28

Gaisras atliekų rūšiavimo gamykloje suvaldytas

2025-04-28
Gaisras

Kas Vilniuje dega ir ką daryti?

2025-04-27

Prezidentas pagerbė Popiežių Pranciškų

2025-04-27

„Akropolyje“ – vasaros stovyklų ir užimtumo mugė

2025-04-26

Svarbi žinia medžiotojams

2025-04-22

SPECTRUM. E. sportas: pasaulinė pramogų pramonė ir Lietuvos šansas tapti jos lydere

2025-04-22
Šv. Jonų bažnyčios varpinė

Lankytojams atveriama Šv. Jonų bažnyčios varpinė

2025-04-22

Ministras Pirmininkas užjaučia dėl Popiežiaus Pranciškaus mirties

2025-04-21

Pašilaičių gyventojams kvietimas keisti Medeinos gatvę

2025-04-21

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@vilnieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Vilniečiams.lt