Seimas antradienį pritarė socialdemokrato Mato Skamarako siūlymui taikyti lengvatas ūkininkams – neapmokestinti pasėlių, ūkinių gyvūnų sveikatos draudimo.
Tomas Čyvas
Seimas antradienį apsisprendė nuo 2026-ųjų įvesti naują draudimo mokestį, kurio pajamos bus skiriamos Valstybės gynybos fondui.
Draudimo sutartys
Seimas apmokestins žmonių draudimą ir apsidraudimą, bet gyvūnų sveikatos draudimui pritaikyta lengvata.
Visos draudimo sutartys, išskyrus gyvybės ir privalomą transporto priemonių draudimą, bus apmokestintos 10 proc. tarifu – tačiau numatyta išimčių.
Pritarta socialdemokrato Mato Skamarako siūlymui taikyti lengvatas ūkininkams – neapmokestinti pasėlių, ūkinių gyvūnų sveikatos draudimo.
„Pasiūliau netaikyti papildomo apmokestinimo (saugumo įnašo) ne gyvybės draudimo sutartims, susijusioms su ūkinių gyvūnų sveikata.
Žemės ūkio sektorius patiria didelę riziką dėl klimato kaitos, stichinių nelaimių, ligų protrūkių,”- sako M. Skamarakas.
Gyvuliai svabesni nei žmonės
Gyvūnų draudimas, pagal parlamento logiką ir pranešimus spaudai, yra esminė ūkininkų rizikų valdymo priemonė, kurią valstybė aktyviai skatina.
„Įvedus papildomą apmokestinimą šiai draudimo rūšiai, sumažėtų ūkininkų motyvacija draustis, o tai prieštarautų strateginiam tikslui – stiprinti sektoriaus atsparumą.
Nustačius 0 proc. tarifą šiam specifiniam ne gyvybės draudimo segmentui, būtų išlaikytas draudimo prieinamumas ir nesudaryta papildoma finansinė našta ūkininkams“, – argumentavo M. Skamarakas.
Parlamentaro siūlymu, Saugumo įnašo įstatymo 8 str. 4 d. išdėstyta taip: „Nuo saugumo įnašo atleidžiamos ne gyvybės draudimo sutartys, kai draudimo objektas yra turtiniai interesai, susiję su pasėliais ir (ar) augalais, ūkinių gyvūnų sveikata.“
Seimas antradienį priėmė dalį mokesčių reformos įstatymų.
Karvių, kiaulių, avių ir ožkų sveikata nuo šiol bus svarbesnė nei žmonių.
Kaip čia neprisiminus Džordžo Orvelo „Gyvulių ūkio”.
Citata: „Už lango susibūrę gyvuliai pagaliau suvokė, kas gi ištiko kiaulių fizionomijas. Jie žvalgėsi čia į kiaules, čia į žmones, vėl į kiaules, vėl į žmones, bet dabar jau buvo neįmanoma atskirti, kur kuris.”
Ir kurio draudimas yra svarbesnis?