Dėl didelio gyventojų tankumo ir automobiliais pasiekiamos traukos objektų gausos centrinėje Vilniaus miesto dalyje, oro ir garso tarša gerokai viršija numatytas ribines vertes. Intensyvus autotransporto naudojimas centrinėje miesto dalyje turi didelę įtaką šioje miesto dalyje gyvenančių ir besilankančių gyventojų sveikatai, taip pat miesto centrinėje dalyje esančiam paveldui, gamtai ir aplinkai.
Siekiant mažinti neigiamą automobilizacijos poveikį ir skatinti darnaus judumo integraciją sostinėje, Vilniaus miesto savivaldybė taiko gatvių humanizavimo metodą, kai įvairiais saugumo ir urbanistiniais sprendiniais yra siekiama nuraminti eismą, sukuriant papildomas poilsio ir laisvalaikio vietas, pagerinant estetinį erdvės įvaizdį bei įveiklinant ją, kaip visoms visuomenės grupėms prieinamą viešąją erdvę.
Konsultacijų įmonė „Civitta“ ir miesto strategijų bei kraštovaizdžio formuotojas MB „BAULAND“ dalyvauja Vilniaus miesto savivaldybės administracijos organizuojame projekte, kurio tikslas yra atrasti inovatyvius būdus mažinti eismo intensyvumą bei taršą Vilniaus Senamiestyje. Siekiant ištestuoti kuriamą darnaus judumo bei miesto gatvių humanizavimo priemonių taikymo platformą, projekto rengėjai Vilniaus g. atkarpoje, tarp sankirtos su Islandijos g. ir sankryžos su Liejyklos g., įrengs laikinąją bendro naudojimo erdvę (angl. shared space).
Norint įsivertinti būsimų priemonių efektą, pirmiausia yra būtina sužinoti, kaip miesto gyventojai vertina esamą šios Vilniaus g. atkarpos suplanavimą. Dėl to, kviečiame visus Vilniaus miesto gyventojus sudalyvauti šioje trumpoje apklausoje ir pasidalinti su mumis savo nuomone, kaip Jūs jaučiatės judėdami šioje erdvėje.
Apklausos rezultatai bus panaudoti kuriamoje darnaus judumo priemonių planavimo platformoje, kuri užtikrins, kad Jūsų balsas būtų įtraukiamas į galutinį priemonės (t.y. bendro naudojimo erdvės) įvertinimo balą. Apklausos metu, Vilniaus gatvėje taip patu bus matuojama, kaip keičiasi vidutinis automobilių greitis ir kaip eismo intensyvumo sumažėjimas įtakoja oro kokybę ir triukšmo taršą – šie duomenys taip pat atsidurs darnaus judumo platformoje. Be to, atlikus bandymą, bus parengtas gerosios patirties ir rekomendacijų vadovas, kaip ateityje turėtų būti įrengiamos bendrojo naudojimo erdvės.
Kviečiame dalyvauti apklausoje iki birželio 7 d. (sekmadienio) – anketos pildymas užtruks mažiau nei 5 min. Apklausa yra anoniminė, o joje dalyvauti ne jaunesni nei 18 metų asmenys. O jau po kelių savaičių lauksime Jūsų vėl su Jūsų atsiliepimais apie įrengtą bendro naudojimo erdvę.
Apklausą galite pildyti paspaudę šią nuorodą: https://forms.gle/mMundjJLQFAPUeL58
Dėkojame Jums už Jūsų skirtą laiką.
Taip pat skaitykite:
Naujamiestyje – 2 kilometrai naujų dviračių takų, atnaujinami pėsčiųjų takai
Algirdo gatvė iki rudens taps dar vienu realiu gatvės humanizavimo ir pritaikymo darniam judumui pavyzdžiu Vilniuje. Čia pradedamas tiesti naujas beveik 2 km nepertraukiamas dviračių takas, atnaujinamas ir pėsčiųjų takas. Visi įrengimo darbai vyks etapais nuo gegužės iki… ❯❯❯
2021-05-27
Viadukas sostinės Dariaus ir Girėno g. tapo draugiškesnis pėstiesiems
Nuo šių metų Vilniuje taikomas patobulintas aplinkos tvarkymo standartas, kurio rezultatais jau gali džiaugtis keliaujantieji Dariaus ir Girėno gatve. Iki tol nereprezentatyviai atrodęs ir pėstiesiems bei neįgaliesiems nepatogus Dariaus ir Girėno g. viadukas iš esmės atnaujintas ir tapo… ❯❯❯
2021-05-26
Atlaisvinant karantino sąlygas ir didėjant mobilumui – dažnesnis viešasis transportas
Vilniuje nuo gegužės 22 d. viešasis transportas kursuos dažniau. Vilniečiai vis aktyviau juda po miestą, keleivių daugėja, todėl atnaujinami tvarkaraščiai, o dalyje maršrutų kursuos talpesni autobusai. Naujausiais „Susisiekimo paslaugų“ duomenimis, kelionių autobusais ir… ❯❯❯
2021-05-21
Sostinės Saulėtekio alėja – saugesnė dviratininkams, pėstiesiems, viešojo transporto keleiviams
Geros naujienos studentams ir kitiems Saulėtekio alėjos prieigas kasdien kertantiems. Čia atlikti eismo organizavimo pakeitimai saugesniam dviratininkų, pėsčiųjų judumui ir sklandesniam eismui. Sankryžoje tarp viešojo transporto stotelių „Senoji plytinė“ pradėjo veikti nauji… ❯❯❯
2021-05-17
Vilniuje atidarytos multimodalinės aikštelės – naujiena dviračiais ir paspirtukais judantiems
Sostinėje startuoja pilotinis projektas – Antakalnyje ir Senamiestyje pradeda veikti dvi multimodalinės aikštelės. Tai specialiai įrengtos vietos, kuriose galima palikti savo įprastus ar elektrinius dviračius, paspirtukus, o kelionę toliau tęsti pėsčiomis ar viešuoju transportu,… ❯❯❯
2021-05-14
Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų
Sostinėje siekiant sudaryti lankstesnes sąlygas ir užtikrinti bendro naudojimo stovėjimo vietas miestiečiams, Vilniaus miesto Taryba šiandien pritarė pasiūlymui keisti vietų rezervavimo tvarką. Jos nebus rezervuojamos gatvėse, gatvių atkarpose ar aikštelėse, kur vietų yra 10 ar… ❯❯❯
2021-05-12