Skip to content
Vilniečiams.lt
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Vilniečiams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Atnaujinta „Rail Baltica“ kaštų ir naudos analizė: projekto nauda – 6,6 mlrd. Eur

  • 2024-06-10
  • vilnieciams.lt
  • Lietuva

Naujausios nepriklausomos kaštų ir naudos analizės rezultatai rodo, kad „Rail Baltica“ yra ekonomiškai perspektyvi, tikimasi, kad projektas Baltijos šalims sugeneruos 6,6 mlrd. Eur tiesioginės naudos.

Apskaičiuota, kad netiesioginė nauda turėtų siekti 15,5–23,5 mlrd. Eur. Netiesioginė ekonominė nauda apima karinį mobilumą, aplinkos tvarumą, Baltijos šalių koridoriaus sinergiją, socialines naudas ir poveikį tiekimo grandinei.

Paaiškino kainų kilimą

Nuo 2017 m., kai buvo atlikta ankstesnė kaštų ir naudos analizė, tarptautinio projekto apimtis smarkiai išaugo: vien Lietuvoje įtrauktos regioninės stotys, jungtys su oro uostais ir reikalingi infrastruktūros elementai, kurių nebuvo numatyta anksčiau pradinėje apimtyje.

Be to, nuo 2017 m. vertinimo pasaulyje vyko politinė ir socio-ekonominė kaita – pandemija, karas Ukrainoje, visa tai darė įtaką kainų kilimui, o infliacija kilo 40 proc. Apskaičiuota, kad projekto, kuriuo siekiama iki 2030 m. nutiesti geležinkelio liniją per tris Baltijos valstybes, jungiančią regioną su Lenkija, įgyvendinimo išlaidos sieks 15,3 mlrd. Eur.

Pasak nepriklausomų vertintojų, „Rail Baltica“ sąnaudų padidėjimas susijęs su šiais veiksniais: 31 proc. augimą lėmė didesni projektavimo parametrai ir išlaidos, 51 proc. padidėjimą lėmė detalesnis kainos įvertinimas projektavimo metu, 18 proc. atsirado dėl papildomų išorinių reikalavimų ir veiksnių, pavyzdžiui, trečiųjų šalių reikalavimų, įvairių institucijų techninių reglamentų, sąveikos techninių specifikacijų, atsiradusių per pastaruosius 6 metus.

Naujausiame tyrime apskaičiuota, kad „Rail Baltica“ sąnaudos vienam kilometrui sudarys 26 mln. Eur. Tyrimai parodė, kad panašių greitųjų geležinkelių projektų Europoje vidutinė kilometro kaina yra 24 mln. Eur.

Nauda persveria kaštus

Tyrimo išvadose teigiama, kad 80 proc. „Rail Baltica“ naudos turėtų būti gaunama iš keleivinio transporto, 14 proc. – aplinkosaugos gerinimo, o 5 proc. – krovininio transporto. Projektas integruos Baltijos regioną į Europos geležinkelių tinklą ir kasmet didins BVP augimą 0,5–0,7 procentinio punkto. Numatomas žemės vertės didėjimas, miestų, verslų, turizmo augimo veiksniai.

„Rail Baltica“ palaiko prekybos srautus, kuriuos paveikė geopolitiniai įvykiai, pavyzdžiui, Rusijos karas Ukrainoje, ir padeda atkurti Ukrainą. Projektas didina energetinį saugumą pereinant nuo iškastinio kuro prie atsinaujinančios energijos, sumažinant emisijų suvartojimą 1,5–3,3 proc. ir remiant ES tikslą iki 2050 m. pasiekti nulinę emisiją. Projektu taip pat gerinama aplinkos apsauga ir eismo saugumas, mažinama tarša ir nelaimingų atsitikimų rizika.

Reikšminga tai, kad „Rail Baltica“ turės įtakos nacionaliniam saugumui, įskaitant karinės logistikos ir mobilumo optimizavimą, užtikrinant eismo infrastruktūros pajėgumus ir suderinamumą su 1435 mm vėžės geležinkelių tinklu. Remiantis analize, taikos metu vėžė gali pakeisti 7 km ilgio karinės įrangos koloną vienu 40 vagonų traukiniu, kasmet iš karinio transporto sugeneruojant 2–4 mln. Eur pajamų. Ginkluotų konfliktų atveju per vieną dieną iš Baltijos šalių sostinių į Lenkiją galima evakuoti nuo 95 tūkst. iki 143 tūkst. žmonių.

Būtina tęsti brandų projektą

Siekiant kuo didesnės socialinės ir ekonominės naudos Baltijos šalims ir ES, projektą būtina įgyvendinti visa apimtimi. 2024 m. „RB Rail“ pateikė bendrą trijų Baltijos šalių paraišką dėl daugiau kaip 2 mlrd. Eur ES finansavimo. Tolimesnis finansavimas priklausys nuo derybų dėl kito ES biudžeto, ieškoma ir alternatyvų.

2024 m. prasidėjo kitas projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo etapas – iki metų pabaigos planuojama nutiesti 15 proc. visos „Rail Baltica“ linijos. Estijoje pradėta statyti 21 km sankasos, Latvijos pietinėje atkarpoje vyksta statybų parengiamieji darbai, o artimiausiais mėnesiais numatoma pradėti pirmųjų 13 km sankasos darbus. Lietuvoje tiesiama 29 km geležinkelio linijos, iki metų pabaigos planuojama ją išplėsti iki 70 km ilgio atkarpos. Be to, siekiant paspartinti statybos įgyvendinimą, ketinama pradėti sankasos statybos darbų Kauno– Latvijos pasienio ruože (168 km) viešųjų pirkimų procedūras.

Du didžiausi viešieji pirkimai – elektrifikavimo ir kontrolės, valdymo ir signalizacijos sistemos projektavimo bei statybos – vykdomi pagal bendrą projekto grafiką. Šiuo metu prie projekto plėtojimo prisideda daugiau kaip 300 vietinių ir tarptautinių įmonių iš visos Europos.

The post Atnaujinta „Rail Baltica“ kaštų ir naudos analizė: projekto nauda – 6,6 mlrd. Eur appeared first on Kauniečiams kasdienės naujienos.

Panašūs straipsniai:

Išrinkta geriausia būsimo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinė idėja

2025-07-01

Išrinkta geriausia būsimo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinė idėja

2025-07-01

Astrologinė prognozė liepos 1-ai

2025-07-01
varpinė

Filipinai mus gins nuo Rusijos/Ar sės Matijošaitis? (Video)

2025-06-30

Nauji Kauno mero nuotykiai

2025-06-30

Vilniuje pasaulio vargonininkai nusilenks ne tik Čiurlioniui

2025-06-30

Socdemai trimituoja šlovingai įsirašę istorijon

2025-06-30

Jubiliejinis Mindaugo karūnavimo savaitgalis Kernavėje

2025-06-30

Degė atleikų perdirbimo gamykla

2025-06-30

KTU profesorius ragina imtis veiksmų dėl kvantiniu saugumu užtikrinamos tapatybės

2025-06-30

Astrologinė prognozė birželio 30-ai

2025-06-30

Praėjusios paros įvykių suvestinė

2025-06-29

Konstruojant statinį jokios algebros – tik geometrija?

2025-06-29

Krašto apsaugos ministrė D. Šakalienė kelauja į Filipinus

2025-06-29

Nuo liepos 1 d. brangs Vilniaus viešasis transportas

2025-06-29

Vilniuje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025-06-29

Raginama nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025-06-29

Astrologinė prognozė birželio 29-ai

2025-06-29
Tomas Masiulis

Žalgirio“ vairas patikėtas Tomui Masiuliui

2025-06-28

Karių PSD apmokės valstybė

2025-06-28

Naujiena elektromobilių rinkoje:„Xiaomi YU7“ (Foto)

2025-06-28

„Tu esi Petras – Uola“ (Mt 16, 18), Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus šventė

2025-06-28
Dainų šventė

G. Nausėda pasveikino Amerikos lietuvių dainų šventę

2025-06-28
antrankiai

Suimtas už dviejų žmonių žūtį galimai atsakingas jaunuolis

2025-06-28

D. Nausėdienė dalyvavo Ukrainos centro trečiųjų įkūrimo metinių šventėje

2025-06-28

VU studijų metų pabaigos šventėje – apdovanojimai

2025-06-28
Horoskopai

Horoskopas Birželio 28-ajai

2025-06-28

Dalį sukauptų pensijų atsargų žmonėms leista atsiimti

2025-06-27
Maistomatas

Maistomatas Vilniuje

2025-06-27

Horoskopas Birželio 27-ajai

2025-06-27

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@vilnieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Vilniečiams.lt