Skip to content
Vilniečiams.lt
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai
Vilniečiams.lt
Menu
Menu Close
  • Miestas
  • Kriminalai
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Išsikalbėk
  • Reklama
  • Kontaktai

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Registration is disabled

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Artėjant Kalėdoms ir teatro gimtadieniui, Nacionalinis Kauno dramos teatras dovanoja dvi premjeras, skirtas jauniesiems žiūrovams – gruodžio 11 dieną įvyko spektaklis „Paštininkas ir serbentai“, kurio režisierė Eglė Kižaitė, o gruodžio 18 dieną lauks Augusto Gornatkevičiaus kuriamas siautulingas spektaklis „Emilių Emilis“. Kaip knygos virsta spektakliais Spektaklis „Paštininkas ir serbentai“ sukurtas pagal to paties pavadinimo Dovilės Zavedskaitės knygą. Režisierė ir inscenizacijos autorė Eglė Kižaitė, scenografė ir kostiumų dailininkė Laura Luišaitytė, kompozitorius Pijus Narijauskas. Vaidina aktoriai Tomas Erbrėderis, Kamilė Lebedytė, Mantas Bendžius. Kuo ši knyga patraukė kūrėją vaikams ir kas ją paskatino sukurti inscenizaciją teatrui? „Kuriu spektaklius vaikams išskirtinai pagal lietuvių autorių knygas ir sąmoningai ieškau šių dienų autorių, nes manau, kad šiuolaikinė literatūra vaikams yra stipri, atsiranda įdomių, labai kūrybingų autorių. Norisi populiarinti lietuvių kūrėjų vaikams kūrybą, jais didžiuotis, parodyti juos kitoje šviesoje, šiuo atveju teatre. Knygos yra išmoningai iliustruojamos, o jų vizualioji pusė, iliustracijos kuria antrąjį turinį. Šitas kūrinys man leido kaip kūrėjai bei inscenizacijos autorei skleisti temą, vystyti dialogus, bet nenutolti nuo pirminio impulso, kuris atsiranda perskaičius knygą. Svarbu fiksuoti spalvas, nuotaiką, nes tuomet vaikas ir jo tėvai, kurie skaitė knygą, sujungs knygos skaitymo ir spektaklio įspūdį“, – pasakojo kūrėja. Spektaklyje skamba autorinės dainos, kurioms tekstus parašė Eglė Kižaitė, o muziką sukūrė Pijus Narijauskas. Pasak režisierės, daina yra stipriai emociją perteikianti priemonė, o Pijus Narijauskas, muzikos kūrėjas ir aktorius, kuris labai lengvai pajunta tinkamą emociją. „Dainos yra emocinės pauzės spektaklyje, impulsai, iš jų netgi galima susidėlioti dramaturgiją. Vaikams ritmas yra svarbus, jis atspindi jų širdies plakimą, pulsavimą, jis palengvina žiūrėjimą ir temos bei siužeto įsisavinimą“, – sakė Eglė Kižaitė. Kvietimas kalbėtis ir į įsiklausyti į vaikus Dovilės Zavedskaitės sukurtoje knygoje pasakojama apie tėtį paštininką ir jo sūnų bei kasdienę rutiną pakeitusią trūkusio vamzdžio avariją – dingsta vanduo, tėtis praranda gyvenimo džiaugsmą, o sūnus, norėdamas sutvarkyti situaciją, parašo laišką Santechnikų tarnybai. Režisierė Eglė Kižaitė sako, kad pastatymas kalbės rimta tema, o suaugusieji pamatys save, atpažins situacijas. „Pamatysime buitį iš šalies, nors ir palengvintą ir perteiktą teatrinėmis priemonėmis, bet nenuglaistytą. Berniukas gyvena tik su tėčiu, jie visada kartu, kartu nešioja laiškus, turi savo rutiną. Bet iškilus buitinei problemai, tėtis palūžta, pasiduoda iš beviltiškumo, o vaikas mėgina išspręsti problemą, prisiima atsakomybę. Jo manymu, laiškas gali sutvarkyti pasaulį, o atsitiktinumas lemia, kad jį perskaito mergaitė. Spektakliu norime pasakyti, kad kartais visiškas atsitiktinumas ar likimas gyvenimą pasuka taip, kaip jis turi pasisukti. Spektaklio žiūrovai priims siužetą pagal savo patirtį, o žinutė būtų tokia – laiškas, kaip komunikacijos priemonė, gali sujungti du žmones, dėl to spektaklis mažiesiems ragins kalbėtis, bendrauti, vienytis, draugauti.“ Aktoriui Tomui Erbrėderiui, kuriančiam Tėčio vaidmenį atrodo, kad kūrinyje daug peno ne tik mažiesiems žiūrovams, bet ir jų tėveliams: „Kartais turime pasimokyti iš savo vaikų, įsiklausyti į juos, nežvelgti iš aukšto. Jie į viską žvelgia paprasčiau, problemas sprendžia kitaip, tarsi žaisdami savo smėlio dėžėje – nedaro iš musės dramblio. Verta iš jų pasimokyti.“ Spektaklio premjera vyko gruodžio 11, 12 o kiti rodymai vyks gruodžio 16, 2022 sausio 2 ir vasario 26 dienomis Mažojoje scenoje. Spektaklis skirtas 6-10 m. vaikams. „Emilių Emilis“ apie paaugliškas išdaigas, kurios virsta atradimais Kita staigmena vaikams – režisieriaus Augusto Gornatkevičiaus premjera „Emilių Emilis“ (gruodžio 18, 19, 21 d.) , įkvėpta pašėlusių Emilio iš Lionebergos nuotykių. Tačiau išdaigininkai gyvena ne tik knygose. Jų pilnos mokyklos, kiemai ir gatvės, jie laksto riedučiais ir krečia pokštus, kol vieną dieną tampa miesto merais, ministrais ar prezidentais. Į spektaklio dramaturginį audinį savo vaikystės nuotykius sudėjo vaidinantys aktoriai Greta Šepliakovaitė, Marius Karolis Gotbergas, Povilas Jatkevičius, Dovydas Pabarčius, Andrius Alešiūnas ir režisierius, o juos užrašė dramaturgė Daiva Čepauskaitė. Spektaklio erdvę apipavidalino ir kostiumus sukūrė Simona Davlidovičiūtė, muziką sukūrė Mantvydas Leonas Pranulis, judesį koordinavo Gintarė Šmigelskytė. Kalbėdamas apie kūrybinį procesą ir debiutą vaikams, režisierius Augustas Gornatkevičius akcentavo, jog kuriant jaunajai publikai, daugiau džiaugsmingumo ir pats procesas žaismingesnis negu nagrinėjant sudėtingas temas suaugusiųjų spektakliuose: „Spektaklis susideda iš keleto istorijų, kurias mes atsinešame iš savo vaikystės, laimingai pasibaigusių nelaimingų atsitikimų. Tai ne vien juokai, bet ir temos, apie kurias būtina su vaikais šnekėtis. Norime priminti, kad sveika išdykauti, krėsti juokus, klysti, nes kiek pastebėjome, iš to nebijojimo bandyti, klysti atsiranda didieji atradimai. Norime kalbėti apie kūrybiškumą, kuris slypi klaidose. Aktoriai keičiasi vaidmenimis, jie yra Emiliai; Emilio šeima, draugai ir nuotykių dalyviai. Spektaklis, dedikuojamas 8-12 metų vaikams, turėtų masinti berniukus, bet jis yra skirtas visiems. Jo varomoji jėga – šėlsmas, nuotykis“, – vardino režisierius A. Gornatkevičius. Emilio nuotykius suvėrusi į vieną pasakojimo vėrinį, Daiva Čepauskaitė antrino režisieriui: „Spektaklis sukurtas pagal aktorių vaikystės istorijas. Jame gausu nuotykių, komiškų situacijų, groteskiškų kiemo personažų. Spektaklio tikslinė auditorija – vyriškoji jaunosios auditorijos pusė, kuriai spektaklių kuriama mažiausiai. Dauguma herojų – berniukai, atributika apima jų žaidimų arsenalą, todėl tikimasi, kad spektaklis pakvies į teatrą tuos, kurie galbūt mieliau laiką leidžia ant dviračio ar paspirtuko. Spektaklis turėtų būti įdomus ir suaugusiems – ne tik dėl to, kad sužadins ne vieną vaikystės prisiminimą, bet ir kvies pamąstyti, ar teisingai elgiamės, sukurdami vaikams visiškai saugią aplinką, nuklodami kelią minkštais čiužiniais ir visomis priemonėmis saugodami juos nuo bet kokios klaidos.“ Abi premjeros yra edukacinio festivalio vaikams ir jaunimui „Nerk į teatrą“ dalis. Projektą remia Lietuvos kultūros ministerija. NKDT informacija Donato Stankevičiaus nuotraukos

  • 2021-12-13
  • vilnieciams.lt
  • Lietuva

Neuromokslų srityje pasaulyje Lietuva sparčiai veržiasi į priekį ir garsėja jaunais specialistais – devyniolikmetis Vilniaus universiteto medicinos studentas Edgaras Zaboras ką tik pasibaigusioje pasaulio neuromokslų olimpiadoje pateko į finalą ir užėmė aukštą 11-ą vietą. Su Kembridžo universitete dirbančia neuromokslų tyrėja, Lietuvos neuromokslų olimpiados įkūrėja, dr. Roma Šiugždaite, pasaulio neuromokslų olimpiados finalistu E. Zaboru ir švietimo eksperte, leidyklos „Šviesa“ ugdymo metodikos grupės vadove Lina Virozeroviene kalbamės apie neuromokslų pasiekimus, Lietuvos indėlį pasaulio mokslo elite ir praktinį mokslinių atradimą pritaikymą – nuo ligų gydymo iki švietime naudojamų ugdymo priemonių. Neuromokslininkai paneigė ir ne vieną nuo seno įsitvirtinusį klaidingą mitą – pavyzdžiui, apie mokymosi stilius ar būtinybę vaiką „išmokyti“. Tiesa, kai kurių senųjų mokymosi metodų, žinomų dar nuo Antikos laikų, efektyvumą naujausi mokslo tyrimai tik patvirtino, tačiau nemažos dalies įsitikinimų šiandien tenka atsisakyti.

Žymiausi Lietuvos neuromokslininikai

Lietuvos neuromokslininkus galima sutikti visame pasaulyje. Kaip pažymi dr. R. Šiugždaitė, vienu ar kitu būdu atradę savo kelią link neuromokslų žinomi lietuviai mokslininkai dirba ne tik Lietuvos universitetuose (kaip dr. Urtė Neniškytė, prof. Osvaldas Rukšėnas, dr. Inga-Griškova Bulanova, dr. Ramunė Dirvanskienė, dr. Kęstutis Skauminas ir kiti), bet ir svetur (tarp jų – prof. Artūras Petronis, dr. Laura Bojarskaitė, Emilė Radytė, Laura Stankevičiūtė, dr. Adomas Bunevičius, dr. Aurina Arnatkevičiūtė ir kiti). Jų moksliniai tyrimai apima įvairias mokslo sritis – nuo neurobiologijos, genetikos iki neuropsichologijos ir smegenų modeliavimo.

Dar vienas labai svarbus neuromokslų pasiekimas Lietuvai – įkurta Integruotų Neuromokslų Asociacija, veikianti kaip tiltas tarp neuromokslo ir jo praktinio taikymo visuomenės labui. Viltis taikyti žinias ir palengvinti žmonių gyvenimus motyvavo ir pasaulinės olimpiados finalininko E. Zaboro pasirinkimą.

„Jau labai seniai kilo noras sieti ateitį su mokslo keliu, visada norėjau pasiekti kažką tokio, kas turėtų nors ir pačią menkiausią prasmę, bet prisidėtų prie visuomenės gerovės. Galbūt tai skamba visai nekukliai, tačiau stengiuosi niekada savęs nepervertinti. Vienas pagrindinių motyvatorių man yra visada pabrėžiamas faktas, kad smegenys yra pats sudėtingiausias, paslaptingiausias žmogaus organas. Daktaro neurologo Ryčio Masiliūno pranešimas apie nervinę sistemą, neuromokslininkės dr. Urtės Neniškytės paskaitos ir žinios apie naujausius mokslininkų tyrimus mane įkvėpė eiti pasirinktu keliu bei pradėti medicinos studijas“, – teigia E. Zaboras.

Kiek visi esame skirtingi, o kiek – panašūs?

Pernai mokyklą baigusio ir dabar mediciną studijuojančio vaikino domėjimosi sritis – šizofrenijos pažinimas. Šizofrenija, kaip ir kiti neurologiniai sutrikimai, kyla dėl sutrikimų labai sudėtingoje nervinėje sistemoje. Šios srities mokslininkai nuolat atlieka įvairiausius tyrimus, siekdami atrasti veiksmingas gydymo terapijas, mažiau žalingus vaistus, kurie malšintų sutrikimų simptomus. Šizofrenijos tyrimai prisideda ir prie geresnio sveikų žmonių smegenų veiklos pažinimo.

„Reikia nepamiršti, kad kiekvieno žmogaus smegenys yra savitos, todėl kartais labai sunku paaiškinti tam tikrus dalykus apie jas. Vieniems sekasi lengviau mokytis, kalbėti, kiti yra geri aktoriai, menininkai, matematikai. Galima bandyti brėžti paralelę tarp panašiai mąstančių žmonių, ar tokių, kuriems gerai sekasi tas pats dalykas, tačiau jų smegenų veikla gali visiškai skirtis, todėl skiriasi ir šizofrenija sergančių žmonių simptomai bei gydymas“, – teigia mediciną studijuojantis E. Zaboras.

Žinios apie smegenų veiklą taikomos praktikoje

Mokslininkė R. Šiugždaitė plačiau papasakojo apie mokslo, tiriančio smegenų veiklą, pasiekimų taikymą praktikoje.

„Už vieną iš naujausių atradimų, radikaliai pakeitusių mūsų požiūrį į smegenų veiklą, šiemet buvo įteikta fizikos Nobelio premija. Metodologija, kurią išvystė fizikai, norėdami suprasti sudėtingas fizines sistemas, dabar naudojama ir neuromoksluose, siekiant suprasti, kaip mūsų smegenys veikia kaip sistema. Ilgą laiką ypač klinikiniuose tyrimuose liga ar elgesio sutrikimai buvo siejami su kuriuo nors smegenų regionu, jo struktūra ar morfologinėmis savybėmis. Tačiau pradėjus žiūrėti į smegenis kaip sudėtingą sistemą, tyrinėti kaip neuronai bendrauja vienas su kitu, kaip keičiasi informacija, tai padėjo suprasti daugybę sudėtingų klinikinių, kognityvinių ir elgsenos sutrikimų“, – teigia dr. R. Šiugždaitė.

Pasak jos, mokslininkai, pasitelkdami mašininį mokymąsi, dabar labiau koncentruojasi į galimybes suprasti smegenų veikimo dinamiką, vystymosi trajektorijas, aplinkos ir genetikos įtaką, individualias diagnozes ir ligų gydymą.

Taikoma kuriant naujus švietimo metodus

Be sudėtingų diagnozių ir gydymo neuromokslo atradimai praverčia ir kasdieniškose veiklose, su kuriomis susiduriame mes visi. Viena iš tokių sričių – švietimas ir naujausių neuromokslo žinių taikymas kuriant ugdymo metodus ir priemones, padedančias geriau ir greičiau išmokti reikalingas žinias, įgūdžius ir kompetencijas.

„Itin įdomi yra viena iš vėlesnių studijų Kembridžo universitete, kurios metu buvo tiriami pradinių klasių mokiniai, turintys mokymosi sunkumų. Mokymosi problemų pasaulyje turi apie 14-30% mokinių, bet kodėl mokymasis jiems yra iššūkis ir kaip tai susiję su smegenimis? Tokie mokiniai dažnai jau turi specialisto nustatytą diagnozę, susijusią su vystymosi nukrypimais, arba net keletą jų, gauna atitinkamą terapiją. Kita mokymosi sunkumus turinčių vaikų grupė neturi jokios diagnozės, todėl negauna jokios pagalbos. Pasitelkiant sudėtingų sistemų teoriją pademonstravome, kad vaiko kognityvinės problemos dažnai nesutampa su smegenų vystymosi nukrypimų diagnoze, kurios pagrindu skiriamos intervencijos. Tyrimas parodo, kad nėra vienareikšmės smegenų dalies, kuri būtų atsakinga už vystymosi nukrypimus ar mokymosi sunkumus, bet svarbu, kaip smegenys susijungia į tinklą, kurie smegenų mazgai yra svarbūs ir kaip efektyviai tas tinklas persiuntinėja informaciją. Šis supratimas suteikė prielaidų atidžiau pasižiūrėti į intervencijas, kurios galėtų labiau padėti vaikams įveikti individualius mokymosi sunkumus“, – teigia dr. R. Šiugždaitė.

Padeda geriau įsiminti žinias

Specialiomis mokymosi technikomis, padedančiomis įsisavinti didelį žinių kiekį, ruošdamasis olimpiadai domėjosi ir E. Zaboras. Tokios mokymosi strategijos nepadaro greitų stebuklų, tačiau padeda efektyviau išnaudoti ilgalaikio mokymosi rezultatus.

„Pasiruošimo metu tiek olimpiadoms, tiek egzaminams svarbiausia yra įdėtas nuoseklus darbas. Norint pasiekti aukštų rezultatų tikrai nepakanka retų prisėdimų prie medžiagos, kurią stengiamasi išmokti. Tinkamai ir produktyviai išnaudoti savo laiką padeda trumpalaikių ir ilgalaikių darbų planavimas.  Taip pat visada padeda, kai tam tikra medžiaga yra vis pakartojama laiko bėgyje, taip galima žymiai daugiau norimos informacijos sutalpinti ilgalaikėje atmintyje“, – teigia medicinos studentas.

E. Zaboras įsitikinęs, kad tam tikro mokomojo turinio pateikimas atsižvelgiant į neuromokslo principus palengvintų žinių įsisavinimą ir daugeliui mokinių. Tai būtų tikrai naudingiau negu senovinis „kalimas“.

„Yra atlikta labai daug tyrimų apie skirtingus mokymosi metodus. Kai kurie yra tikrai veiksmingi bei padeda žmonėms geriau įsisavinti informaciją. Platus naujausių metodų taikymas mokyklose labai palengvintų mokinių mokymąsi. Tradicinį prisėdimą prie knygų ir „kalimą“ privalo pakeisti labiau ištęstas informacijos įsisavinimas, dėl kurio mokiniai nepamirštų visko iš karto po atsiskaitymo. Pasenusių mokymo metodų pakeitimas kartu su kitomis švietimo reformomis tikrai prisidėtų prie geresnių mokinių rezultatų bei bendro pasitenkinimo mokslu, mokykla“, – teigia E. Zaboras.

Keičiasi ir mokinių vadovėliai

Mokymo(si) priemonių ir edukacinių sprendimų rengėjai taip pat atsižvelgia į naujausias švietimo tendencijas, įvairių sričių mokslininkų tyrimų rezultatus, išvadas ir rekomendacijas. „Šviesos“ ugdymo metodikos ekspertė L. Virozerovienė su komanda atidžiai seka, ką apie žmogaus smegenis, mokymąsi ir išmokimą rašo ir rekomenduoja pasaulio ir Lietuvos neuromokslininkai.

„Įdomu tai, kad tyrimai atskleidė ne tik naujų mokymosi metodų veiksmingumą, bet ir patvirtino kai kuriuos senuosius, laiko patikrintus metodus… Pavyzdžiui, Sokratiškasis klausinėjimas net ir šiandien yra vienas iš veiksmingesnių metodų, skatinančių gilesnį mokymąsi ir geresnį išmokimą. Taip pat padeda naujai išmoktų dalykų kartojimas, kuris irgi nėra naujas principas. Tačiau šiandien jau žinome, kad kartojimas yra pagrįstas smegenų tyrimais, kad jis turi vykti tam tikrais periodais, kartojant ne visai tą patį, o keičiant sąlygas, kontekstus, sudėtingumo lygį. Todėl naujų vadovėlių ir veiklos sąsiuvinių ar užrašų turinį konstruojame taip, kad juose atsirastų neuromokslu pagrįstų mokymosi metodų ir principų taikymas, o mokomosios medžiagos pateikimas, mokymosi priemonių struktūra padėtų kiekvienam mokiniui mokytis ir išmokti“, – teigia L. Virozerovienė.

Ekspertė atkreipė dėmesį, kad yra ir visai naujų dalykų, griaunančių įsisenėjusias nuostatas – pavyzdžiui klaidingą mitą apie mokymosi stilius ar taip vadinamą „multitaskinimą“. L. Virozerovienė pataria nepulti į kraštutinumus, o kritiškai atsirinkti, kas yra tikrai vertinga, prasminga ir kūrybiškai pritaikyti tai ugdymo procese ir turinyje.

Mitas apie skirtingus mokymosi stilius

Įsiklausome, ką neuromokslininkai kalba apie tam tikrus mitus švietime. Štai neuromokslininkė dr. U.Neniškytė paneigė klaidingą įsitikinimą, kad kiekvienam asmeniui geriausiai tinka tik vienas tam tikras mokymosi stilius: vizualinis, kinestetinis ar audialinis. Naujausi tyrimai rodo, kad mokymosi medžiagos diferenciavimas pagal skirtingus tipus nepadeda pasiekti geresnių mokymosi rezultatų.

„Suprasdami, kad kiekvienas geriausiai išmokstame kombinuodami kelis mokymosi stilius, medžiagą mokymosi priemonėse pateikiame įvairiomis formomis: ne tik tekstu ir iliustracijomis, bet ir video, audio, (išlaikant tam tikrą santykį), ne tik popieriniu, bet ir skaitmeniniu formatu, skatiname užduotis atlikti įvairiais būdais“, – teigia L. Virozerovienė.

Klaida manyti, kad galime vaiką išmokyti

Kitas neteisingas įsitikinimas – kad vaiką galima išmokyti. Pasak neuromokslininkės dr. U. Neniškytės, iš esmės nieko negalime išmokyti, galime tik sudaryti galimybes mokytis, o mokinys turi aktyviai mokytis pats. Mokytojas gali tik pateikti reikiamą medžiagą, ją nuosekliai ir aiškiai išdėstyti, nurodyti esamas žinių spragas, suteikti tinkamą mokymosi aplinką, bet jis negali išmokyti.

„Matome, kad tai yra labai susiję su mokymosi motyvacija. Kaip ją paskatinti, palaikyti? Tai iššūkis ne tik mokytojams, tėvams, bet ir mokymosi priemonių kūrėjams. Siekiame atskleisti naujų dalykų mokymosi prasmę, atsakyti į dažnai vaikų keliamą klausimą „kodėl to man reikia mokytis?“, kad vaikui būtų aktualu, įdomu, skatintų gilintis, tyrinėti, mokytis pačiam. Taip pat atsižvelgiame į tai, kad mokymosi procesas ir turinys vaikui turi kelti geras emocijas, nes baimė ir įtampa blokuoja smegenų veiklą, neleidžia priimti naujų dalykų arba juos atsiminti ilgesnį laiką. Tie, kurie jau seniai baigė mokyklą ir laikė egzaminus, ko gero, dabar negalėtų atgaminti daugelio žinių, kurias turėjo tuo metu. Bet visi tikrai prisimins įvairias emocijas, būsenas, smagius nuotykius, įvairių įspūdžių sukėlusius patyrimus iš mokyklos laikų“, – teigia L. Virozerovienė.

Svarbiausia – nenukrypti į kraštutinumus

Galiausiai „Šviesos“ ekspertė pamini dar du vienas kitam prieštaraujančius įsitikinimus, kurių abiejų visiškai sugriauti negalime, nes tiesa slypi kažkur per vidurį. Pagal vieną įsitikinimą svarbiausia – žinios (faktai), o pagal kitą – priešingai, kad žinių nebereikia ir būtina, kad vaikas faktus ir teorijas atrastų, susikonstruotų pats.

„Tačiau, anot neuromokslininkės Emilės Radytės, jeigu mokykloje norima ugdyti kritinį mąstymą – pirmas dalykas, kurio reiktų imtis, yra mokyti žinių ir faktų iš tos srities, apie kurią turėtų būti kritiškai mąstoma. Taigi, balansas tarp faktų, teoremų, taisyklių mokymosi ir aktyvaus tyrinėjimo, kūrybiškumo ieškant, atsirenkant ir atrandant sau svarbius dalykus, turi būti išlaikomas ne tik mokymosi procese, bet ir turinyje“, – teigia L. Virozerovienė.

Panašūs straipsniai:

varpinė

Filipinai mus gins nuo Rusijos/Ar sės Matijošaitis? (Video)

2025-06-30

Nauji Kauno mero nuotykiai

2025-06-30

Vilniuje pasaulio vargonininkai nusilenks ne tik Čiurlioniui

2025-06-30

Socdemai trimituoja šlovingai įsirašę istorijon

2025-06-30

Jubiliejinis Mindaugo karūnavimo savaitgalis Kernavėje

2025-06-30

Degė atleikų perdirbimo gamykla

2025-06-30

KTU profesorius ragina imtis veiksmų dėl kvantiniu saugumu užtikrinamos tapatybės

2025-06-30

Astrologinė prognozė birželio 30-ai

2025-06-30

Praėjusios paros įvykių suvestinė

2025-06-29

Konstruojant statinį jokios algebros – tik geometrija?

2025-06-29

Krašto apsaugos ministrė D. Šakalienė kelauja į Filipinus

2025-06-29

Nuo liepos 1 d. brangs Vilniaus viešasis transportas

2025-06-29

Vilniuje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025-06-29

Raginama nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025-06-29

Astrologinė prognozė birželio 29-ai

2025-06-29
Tomas Masiulis

Žalgirio“ vairas patikėtas Tomui Masiuliui

2025-06-28

Karių PSD apmokės valstybė

2025-06-28

Naujiena elektromobilių rinkoje:„Xiaomi YU7“ (Foto)

2025-06-28

„Tu esi Petras – Uola“ (Mt 16, 18), Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus šventė

2025-06-28
Dainų šventė

G. Nausėda pasveikino Amerikos lietuvių dainų šventę

2025-06-28
antrankiai

Suimtas už dviejų žmonių žūtį galimai atsakingas jaunuolis

2025-06-28

D. Nausėdienė dalyvavo Ukrainos centro trečiųjų įkūrimo metinių šventėje

2025-06-28

VU studijų metų pabaigos šventėje – apdovanojimai

2025-06-28
Horoskopai

Horoskopas Birželio 28-ajai

2025-06-28

Dalį sukauptų pensijų atsargų žmonėms leista atsiimti

2025-06-27
Maistomatas

Maistomatas Vilniuje

2025-06-27

Horoskopas Birželio 27-ajai

2025-06-27

Dar viena IT naujovė iš Kinijos?

2025-06-26

Seimas padidino mokesčius

2025-06-26

Kas valdo teisybę nusipirkus automobilį?

2025-06-26

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@vilnieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Vilniečiams.lt