Šių metų vasario 17 d. Vilniaus rajono Rudaminos „Ryto“ gimnazijos anglų kalbos vyresniosios mokytojos Jolanta Ježovienė ir Karina Stankevič vedė Vilniaus rajono anglų kalbos mokytojų nuotolinį seminarą „Creativity in teaching and learning: what, why, how?“. Seminaro tikslas buvo akcentuoti kūrybiškumą mokymo ir mokymosi procese, pateikti patarimų, kaip mokyti ir mokytis kūrybiškiau bei įtraukiau bei dalintis gerąja patirtimi. Skaityti pranešimų pakvietėme ne tik mūsų rajono mokytojus, bet ir MRU dėstytoją bei Montessori mokyklos įkūrėjus iš Kauno. Renginyje dalyvavo apie 40 mokytojų, pranešimus skaitė 7 pranešėjai.
MRU dėstytoja Kristina Schimmels perskaitė pranešimą „Games, Games, and One More Games“ bei pasidalino patirtimi, kaip ji naudoja įvairius žaidimus savo praktikoje. Ji pristatė šiuos žaidimus: „Action verb charades“, „Mad Libs“, “Pictionary“, „Scattegories“. K. Schimmels pasakojo, kad tokie žaidimai skatina mokinius aktyviai dalyvauti veiklose, įtvirtinti esamą ir mokytis naujo žodyno bei stiprinti mokinių bendradarbiavimo įgūdžius. Bus labai įdomu panaudoti universiteto dėstytojos patirtį savo pamokose!
Anglų kalbos vyresnioji mokytoja Jolanta Ježovienė savo pranešime „Catchy Ideas I Anchor to Make my Lessons more Creative“ pristatė interaktyvias priemones, kurias ji naudoja savo pamokose bei projektinėse veiklose, kad jos būtų kūrybiškesnės bei įtraukesnės. Ji kalbėjo apie „Picker Wheel“, „Pixton Edu“, „Anyflip“, „Popplet“ ir „Tubequizard“ įrankius bei pasakojo, kokiose veiklose ir kaip jas naudoja. Pasidalino patirtimi, kaip galima į pamoką įtraukti žaismingų elementų, kaip atskiras pamokos dalis paįvairinti mokiniams patraukliomis veiklomis.
Anglų kalbos vyresnioji mokytoja Karina Stankevič skaitė pranešimą „Creative integrated learning sessions „Catch success“ . Ji kalbėjo apie tokių užsiėmimų tikslus, struktūrą, pliusus bei minusus. Kaip pavyzdžius ji pristatė renginį „Nigeria‘s culture and beliefs“ bei Europos kalbų dienai skirtas veiklas. Taip pat aptarė, kaip organizuoti integruotas veiklas, pateikė vaizdinę medžiagą bei rekomendacijas.
VšĮ Kauno Montessori mokyklos įkūrėjai Donatas ir Ilona Pakniai savo pranešime ,,Kūrybiškumo skatinimas montesorinėmis priemonėmis“ pristatė originalius metodus, kaip mokyti anglų kalbos gramatikos pasitelkus montesorines priemones. Svečiai demonstravo video medžiagą, kurioje detaliai parodė, kaip kūrybiškai ir įdomiai dėstoma medžiaga montesorinėje pamokoje. Tikrai ne vienas mokytojas pasinaudos šia žavia idėja!
VVGD anglų kalbos mokytoja metodininkė Lina Labžentienė perskaitė pranešimą „Activities that create various forms of creativity in the classroom“. Ji kalbėjo apie kūrybiškumo prigimtį: ar mes gimstame kūrybingi? Ar išmokstame? Ar esame išmokomi? Taip pat mokytoja pristatė veiklas, kurios padeda vystyti kūrybiškumą bei pasidalino jų naudojimo anglų kalbos pamokose patirtimi. Mokytojai susipažino su šiais pratimais-žaidimais: „Restore the text“, „Find the title“, „Creative dictation“, „Make a coherent text“, „Say it another way“, „Find something common“, „Making up sentences“.
Vilniaus r. Pagirių gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Edita Rumbutė savo pranešime „Google‘s Jamboard to foster creativity in students“ pristatė įrankį „Jamboard“, kurį efektyviai naudoja savo veiklose, skatindama mokinių kūrybiškumą.
Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja Joana Malūnavičiūtė-Liachovič skaitė pranešimą „The role of water in historical, cultural and social aspects in people‘s lives“ ir pristatė Erasmus+ projektą, kuriame dalyvauja kartu su kitomis Europos mokyklomis. Ji papasakojo apie projekto eigą, veiklas, planus bei rezultatus. Mokytoja pabrėžė, kad tarptautiniai projektai taip pat labai skatina mokinių kūrybiškumą.
Džiugu, kad naujas bendravimo formatas skatina mokytojų bendravimo bei bendradarbiavimo įgūdžius. Netgi pandemijos sąlygomis mes galime dalyvauti vieni kitų organizuojamose veiklose, dalintis patirtimi bei palaikyti draugiškus santykius tarp mokyklų. Kaip parodė paskutinis seminaras, norinčių dalintis patirtimi, veiklomis bei žiniomis vis daugėja, o tai reiškia, kad ir toliau tęsime mūsų gerosios patirties sklaidą.
Vilniaus r. Rudaminos „Ryto“ gimnazijos anglų kalbos vyresn. mokytojaJolanta Ježovienė