Prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ tapo nauju MO muziejaus didžiuoju rėmėju. Tai – pirmoji muziejaus partnerystė su prekybos centru, kurios tikslas – į prekybos centro erdves atnešti daugiau meninių ir kultūrinių patirčių lankytojams. MO atstovų teigimu, tai gera proga plėsti muziejaus auditoriją ir artinti meną prie žmonių.
Menas kasdienėse erdvėse
Pasak MO muziejaus vadovės Mildos Ivanauskienės, priartinti meną prie žmonių – muziejaus tikslas nuo pat jo įkūrimo. Tuo tarpu meninių ir kultūrinių patirčių kūrimas erdvėse, kuriose lankomės kasdien – tokiose, kaip prekybos centrai, kurie tampa ir populiaria laisvalaikio vieta – nauja galimybė kitokioms meno patirtims.
„Nuo pat MO įkūrimo kėlėme tikslą plėsti meno ribas toliau už fizinio muziejaus sienų ir mažinti barjerą meno patirčiai. MO komanda dar iki muziejaus atvėrimo inicijavo Keliaujančio muziejaus projektą ir pastaruosius metus visoje Lietuvoje meno patirtis pritaikė įvairiausiose erdvėse. Džiaugiamės, kad naujos partnerystės dėka galėsime kviesti lankytojus atrasti meną ir kasdienėse erdvėse, pristatyti jį dar platesnėms auditorijoms“, – teigia M. Ivanauskienė.
„Panorama“ – ne tik apsipirkimo vieta
PLC „Panorama“ generalinė direktorė Birutė Kalanovaitė pabrėžia, kad prekybos centras visada siekė būti daugiau nei tik apsipirkimo vieta, o sprendimui remti MO muziejų įtakos turėjo ir bendros prekinių ženklų vertybės, komunikacijos stilius bei gebėjimas burti bendruomenes.
„Nuo pat pradžių siekėme kurti kitokios koncepcijos prekybos centrą – ne tik pritraukti žinomus vietinius ir pasaulinius prekių ženklus, bet ir burti bendruomenę. Mūsų tikslas – įkvėpti ir sukurti prasmingas patirtis lankytojams. Žvėryno rajono ir Vilniaus miesto bendruomenėms. Būtent tai ir tikimės įgyvendinti su MO muziejumi“, – sako B. Kalanovaitė.
Pirmoji meno instaliacija – jau šį rudenį
MO atstovų teigimu, prekybos vietas meno pristatymui renkasi ir pasaulyje gerai žinomi muziejai.
Bene garsiausiomis tokiomis partnerystėmis galima laikyti Niujorko „MoMA“ bendradarbiavimą su „Uniqlo“ parduotuvėmis, Londono V&A muziejaus partnerystę su prekybos centru „Harrods“, Amsterdamo Vincento Van Gogo muziejaus instaliaciją „Meet Vincent van Gogh Experience“, skirtą prekybos centrų lankytojams, ir daugelį kitų.
Pirmoji instaliacija bus pristatyta jau šį rudenį, ją lydės atidarymo renginiai, susitikimai su menininkais bei diskusijos, atliepiančios instaliacijų temas.